Glassmaller!:d

var og titta på glassmaller idag og de er utrolig fine!!!
Kjøpte ingen fordi de så utrolig skjøre ut(gjennomsiktig),
men leser her at de er lett å holde og kan bli 15cm lang
og da trengte de 100 liters kar.

Jeg har da aldri sett noen butikker selge en større enn en
7cm, så da skulle vel ikke mallen trenge mer enn 50l?
Og det står oxo at de må minst være av 6 individer:o

Hva er komplikasjonene av å ha f.eks 3 maller bare?
Vil de bli uhyggelige eller dø av sorg el no?
selv om de er 7 cm så blir de 15 cm relativt fort, så de skal ikke ha mindre enn 100l er de mindre enn 6 stk trivs de dårlig å dør lett. har du en stor gruppe på feks 10 stk vil du se at de glinser i grønt å blått (neon farge) når de trivs. veldig flotte egentlig
Selv om de ville blitt puttet i en 50 liter nå så vil de jo fortsatt vokse. Har man for få av denne fisken vil de bare gjemme seg og du vil ikke få noen glede av de.
Glassmaller har jeg også hatt veldig lyst på! Kjempetøffe! (Ja de skal jo være gjennomsiktige da, de indiske, og får et nydelig fargeskinn når lyset treffer dem i rette vinkelen) Men har greid å holde meg, får se hva som skjer når jeg en gang får satt opp 500 literen. :P
Poenget med å ha minst 6 stk. er som med andre stimfisker at de ikke vil trives like godt og føle seg trygge når de er færre. Og selv om de er små i butikken vil de jo vokse når de trives og får plass til det, så... Alternativet da blir vel å spare til et større akvarie innen de vokser ut av det lille... Jo større stim desto penere er min mening.
J9fer
har jo bilde kom jeg på


Det var et bra bilde av fargene! Det har ingen av bildene i fiskebasen greid å få med. Åh, nå fikk jeg bare enda mer lyst på! En dag skal jeg ha slike, når jeg har et passende kar. Synes egentlig det virker litt lite med 100 l. hvis man har en stim med fisker på 15 cm. Men jeg liker at fisken har god plass å boltre seg på. Ser triveligere ut.
E.B.
[QUOTE=J9fer]har jo bilde kom jeg på


Det var et bra bilde av fargene! Det har ingen av bildene i fiskebasen greid å få med. Åh, nå fikk jeg bare enda mer lyst på! En dag skal jeg ha slike, når jeg har et passende kar. Synes egentlig det virker litt lite med 100 l. hvis man har en stim med fisker på 15 cm. Men jeg liker at fisken har god plass å boltre seg på. Ser triveligere ut.

prøvde jo selvfølgelig å få dette i fiskebasen, men det er så uklart=( mine gikk i en 250 liter. disse trenger MYE sirkulasjon for å få den veldig flotte klare fargen. trenger også planter med store flate blader som de henger under(som på bildet)
"prøvde jo selvfølgelig å få dette i fiskebasen, men det er så uklart=( mine gikk i en 250 liter. disse trenger MYE sirkulasjon for å få den veldig flotte klare fargen. trenger også planter med store flate blader som de henger under(som på bildet)"

Vurderte de til 275 l. min men der er det ikke så mye sirkulasjon pga. at jeg ikke vil lufte ut all co2'en til plantene. Så like greit det ikke ble de da. Men det er en sterk kandidat til 500 l. Der skal jeg ha godt med strøm til praktbotiaene.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap