Fór og ferie

Det er første gang jeg drar fra fiskene mine (to kampfisker og en platy) i lengre tid enn 5 dager. Sist gang var jeg borte i 5 dager, og da fikk de ikke mat - det gikk veldig fint. Nå er det påske - og i dag reiser jeg bort og blir borte i 2 uker.. Spørsmålet er om fiskene overlever dette.

En kompis av meg skal komme innom enten en gang mellom mandag og onsdag neste uke og gi dem litt mat, og jeg kommer hjem neste tirsdag der igjen (altså en uke etter at han mater dem). Går det fint? Det betyr at de får mat en gang i løpet av de to ukene..

Jeg har to akvarium, en kampfisk og platy i det ene og en kampfisk i den andre. Til begge akvariene har jeg kjøpt plante (som de i butikken sa at kampfisker spiser om de blir sultne). Og i tillegg har jeg kjøpt feriemat, men dette forer 10 fisker i 3 dager.. (weekend-mat).. og jeg føler det blir litt mye.. for kun to fisk. Jeg antar at kampfiskene klarer seg, men platyen?

Før jeg reiser, skal jeg bytte vann.. og gi dem litt mat. Pumpa skal stå på hele tiden. Vi har vindusfolie på halve vinduet, så jeg har satt persiennene opp til halve vinduet og åpnet de litt, så får de hvertfall naturlig lys i perioden jeg er borte. Og ja.. så får det være opp til dem Er det noen gode tips til andre ting jeg kan gjøre for at de skal få det fint?
Plussmedlem
Dropp weekend-maten. Det blir nok bare dårligere vannkvalitet med den i karene.
Fôringen du har planlagt med kompisen din holder nok. Pass på at han ikke mater for mye
Tilfeldig bekjentskap
© Tommy Søyland
Reklame for plussmedlemskap