Gravid guppy ?

Hei . i dag var jeg i dyrebutikken og kjøpte meg litt plast blomster og 7 guppyer , 5 hunner og 2 hanner , di var måndens fisker , så fikk di bare for 100 kr .. det er jo latterlig ..
Men , alle hunnene har den svarte flekken på siden .. og jeg leste her at di er gravide da ...
Er det sant ? Jeg hadde ikke tenkt meg yngel så fort da..
Men , di i dyrebutikken sa at alle hunnene var garangtert gravide , siden di hadde hunnene og hannene i lag..
Håper på svar da .
Tenkte jeg skulle legge til noen bilder , men di ble ikke så bra . kamer'a er ikke helt stabilt akkurat :p !

-Anniken Jeanett-
Blir nok yngel av dette gangske fort
Guppy spiser ungene sine gangske fort så det blir nok ikke det store problemet

Om du skal drette disse burde du ha fødekasse/nett
Heah , da blir det 7 hunner som skal føde om noen uker da :p !
Har et lite akvarium på 20 som jeg tenkte å ordne yngelkar av..
Tror ikke jeg kommer til og beholde alle ynglene da , siden di blir ganske mange.
Har en fødekasse åsså , så det blir ikke noe problem da . må vell lese litt mer om guppyer !
Men , tusen takk for svare da !
Jeg ble faktisk litt glad nå da , men , trodde di var gravide da !
Men , takk likevell
Hunnene er sikkert gravide Går ikke lenge mellom vær gang
Sånn som guppy er jo fint å ha en god del av
Korselig å gi bort litt i ny og ned og passe på at det ikke blir for mye innavel
Litt flere spørsmål om guppyer:
Hvor lenge er en guppy drekt og hvor mange yngel kan en guppy få i gjennomsnitt?? Hvor ofte blir de drektige hvis forholdene er optimale?
Yngelen er vel ca 1-2 mm lang når de blir født, men hvor fort vokser de? Har 4 yngel som jeg fant i dag som er 10mm lang. Hvor gamle er de sånn ca?
Søk på guppy og les om de alt står der om jeg ikke husker feil
Takk, ja, det meste sto der. Men det sto ikke hvor fort yngelen vokste. Noen som vet det?
Helt umulig å svare på

Det varierer så voldsomt.

Yngel som har hatt god plass i karet, hyppige vannbytter og god mat som nyklekket artemia vokser mange ganger raskere enn yngel som har bodd i en liten bolle med sjeldne vannbytter og tørrfór på boks

Pluss alle mulighetene som ligger mellom de to ytterpunktene.

Generelt sett får du raskere vekst jo bedre plass de har, jo mer vannbytter de får, og jo bedre mat de får
Tusen takk!! Da fikk jeg svar på det jeg trengte å vite.
Hva skal jeg gjøre:o ?
Jeg dro hjemm til moren min noen timer , og når jeg kom tilbake , var alle guppyene borte , fant dem bak pompa , di jemmer seg ..
Noen er kommet framm nå , og det er enn hunne og er ganske rund og hun svømmer opp å ned i karet..
Alle fiskene er bak pompa , når jeg slår av lyset kommer di framm..
hva har det seg?
ja jeg vet di er gravide.....
men , vet ikke hvorfor di svømmer og gjemmer seg...
Har du noen andre fisker i karet som er større en de da?
Om dette er tilfellet med dine vet jeg ikke, men det er ganske vanlig at guppyer prøver å gjemme seg når det nærmer seg fødsel. De vil vel helst ha litt fred og ro akkurat da
hmm . jeg vet ikke jeg ..
di ligger på bakken osv .. så vet ikke hva som er gernt..
Ja , di svømmer bare opp å ned og jømmer seg..
Idag når jeg sto opp , låg den Røde hannen på sanden og pustet , den bare svømmer på rygg . vet ikke hva som har skjedd med den da..
elr hva jeg skal jøre.. ?
Alle hunnene er i gjørne heletiden..
Jeg vet ikke noe om hvor skart lyset er i akvariume , men , syns det er litt skarpt , siden vannet blir nesten gult av lyset..
Har hunnen hvit hale, eller hva er det hvite på bildene?
Synes nesten det så ut som sopp, men bildene var litt for utydelige.
Nupe ,har sjekket di for hvit hale..
Er turkis og blå hale pådamene..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap