Identifisering/tips ?

Hei,

Jeg arvet denne uken et akvarium. Dette er noe jeg alri har drevet med så er helt fersk på området. Det er et 375liters akvarium med en masse fisk. Jeg har nå fått satt det opp hjemme, brukte masse vann fra akvariet når jeg fyllte det så alt ser ut til å fungere fint. Skal kjøpe vann målingsutstyr imorgen så jeg får sjekket at vannet er som det skal.
Vet dessverre ikke noe om fiskene så tenkte noen her kunne hjelpe meg å identifisere fiskene ut ifra noen bilder (litt dårlige). Jeg kunne også tenkt meg å putte oppi 1-2 litt store fisk, så kanskje noen har noen gode tips ?
Tar gjerne imot generelle tips også.

Mvh Ståle
bilde nr 1 er scalare. bilde 2 er den stripete praktbotia og jeg tror de andre kan være dolkstikker tetra.
bilde 1: 2 scalarer

bilde 2: praktbotia (stripete oransje/svart), den som er veldig uskarp, kan se ut som en haimalle, de det er flere av ser ut som dolkestikkertetra, den som har 2 flekker vet jeg ikke

bilde3: scalare, den sølvfargede er sølvhai, den du ser hode på er perlegurami
hei.
med tanke på store fisk kan du ta det heilt med ro. Praktbotiaen blir 40cm lange og sølvhaien trur eg blir 35cm. Scalarer blir ganske høge og meine eg. Så egentlig så har du ganske store fisker potensiale fra før av..
Takk for svar.....har nå fått lest litt om de forskjellige fiskene. Hehe noen av disse kan jo bli ekstremt store etter min mening.
Hvordan er det med mating av fisken. Leste et sted 1-2 ganger daglig med 1-2 dager med matpause i uken ??
Husk at jeg er helt fersk på området så trenger å lære dette riktig med en gang.

Mvh Ståle
Hei! Supert at du har funnet veien til akvaforum og ønsker å sette deg inn i dette med å holde fisker! Utrolig bra. Ser at ingen har nevnt den ene fisken som har sneket seg med på to av bildene (eller kanskje du har flere?), det er nok en siamesisk algeeter (SAE) Det er et par andre fisker som er veldig lik denne, men det står det mer om i infoen i fiskebasen.
Her står det fint forklart om for og foringsrutiner, og her står det om insekter du kan fange selv og gi som ekstra god mat.
Det er ihvertfall viktig å ikke gi for mye mat, for da blir det mye avfall tilbake i vannet og det fører til oppblomstring av alger og i verste fall så forurenset vann at fiskene får problemer.
Hei
Fisken på siste bildet som er i lag med scalare er ein sølvhai. Dei kan bli ganske store, det kan scalarene også.
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap