Et spm om guppy yngel.

hei. i kvel når jeg rotet litt nede i akvarie fant jeg en yngel. vurderer å dra å kjøpe en kasse i morgen så den kan bo i men jeg lurer på om hvor lenge de kan bo i slike kasser?
La den heller være der den er. Regner med du har en del planter i karet ditt siden du ikke har oppdaget den med en gang. Hva slags yngel er det og hva slags fisk har du i karet ditt?
jeg har en plante såm står på bunnen og en som flyter. akvarie er veldig lite det er en guppy- yngel jeg har 2 hunn- guppyer, en hann-guppy og en slørhale. tror i grunnen det er lbare flaks at han ikke er blitt spist da jeg fant han i flyteplanten og de største fiskene elsker å være oppi der å spise
Masse planter er bra gjemmesteder for yngel. Også flyteplanter..... Jeg hadde også kjøpt javamose( det får du kjøpt her på forumet) og festet den til en rot. Da er det større sjangs for at yngel overlever. Noen vil nok bli spist men guppy yngler hele tiden og karet ditt vil fort bli for lite hvis alle skulle klare å overleve.....
takk for svar var å kjøpte nett såm yngelen får bo i de voksne fiskene ser heller ikke ut til å bry seg at det plutselig kom et nett "hjemmet" deres så jeg får håpe det går bra hvor fort vokser egentlig ynglene? hvor stor er de nåe de er født?
Girl Bergesen
takk for svar :) var å kjøpte nett såm yngelen får bo i :) de voksne fiskene ser heller ikke ut til å bry seg at det plutselig kom et nett "hjemmet" deres :) så jeg får håpe det går bra :) hvor fort vokser egentlig ynglene? hvor stor er de nåe de er født?


Hei. Vanskelig å si, men mine platyyngler+mollyyngler så ut som druesteiner,da jeg fanget dem med noen uker imellom( tok ikke alle for de yngler mye).
Den første yngelener nå ca.2mnd, og er på størrelse med en rosin.
Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap