Ka fisk er dette? er det guppy

hei jeg kjøpte en fisk i dag...
jeg og de i butikken trode det var en guppy men når jeg kom hjem og så nøye på hann og så på oppførselen synes jeg det ikke lignet så mye på en guppy.

og han begynte og krangle med lyrhalen min og i dag og prøvde seg på jenten hans

så jeg legger ut et bilde av han og kan noen svare om det er en guppy eller ikke?

takker får alle svar
er du sikker
fordi jeg tror ikke den er så gammel og han begynte nesten og slås mot sjefen oppi akvariet og det er en lyrhale og prøvde seg på jenten hans

er det normalt????
Det er en "kranglevoren" Guppy.
er det en annen type guppy? eller var det bare et ord du brukte
Hei
Joakim Rasmussen
er du sikker fordi jeg tror ikke den er så gammel og han begynte nesten og slås mot sjefen oppi akvariet og det er en lyrhale og prøvde seg på jenten hans er det normalt????



Heisann.
Ja,dette er helt klart en Guppy, jeg er overaska over at de i dyrebutikken ikke viste skikkelig om det var en guppy.


Lykke til med akvariehobbyen!
guppy er det hvertfall! hehe
Ja, og det er ikke en hann.
Joakim Rasmussen
er du sikker fordi jeg tror ikke den er så gammel og han begynte nesten og slås mot sjefen oppi akvariet og det er en lyrhale og prøvde seg på jenten hans er det normalt????


Hvilken fisk er det du mener da?

Jeg synes det ser ut som det er to fisk i den kassa på bildet.
En gul guppy (Poecilia reticulatus), som ser ut til å være en hunn (eller en ung hann, men jeg synes halen er for kort til å være hann).
Men til venstre for den er det en rød kampfisk hann (Betta splendens er det vitenskaplige navnet på den).

Rød kampfisk og gul guppy
[External Image]
Det er der rett Mona.
men pleier de og slåss mot andre typer fisk
mente pleier jenter og vere så farge rike og pleier de og slåss mot andre typer fisk?
men den har sån spiss under seg der med magen og da er det vel en gutt er det ikke?
Ser på utforming av kropp og hale, andre detaljer kan jeg ikke se tydelig på bildet.

Men du ser fisken tydeligere enn meg, så du har rett i at det er en han.

finnes jo mange varianter av guppy da, noen med svære slør og andre med mindre, og kansje han ikke er fullvoksen
men jeg sier ikke at jeg tror at det er en hann ut ifra det bildet aner jeg ikke
Hei
Du har en Gullguppy han,en av di mange fargene Guppy kommer i.
Tilfeldig bekjentskap
© eddiedahl
Reklame for plussmedlemskap