Slosskamp mellom to sommerfugl ciklider?

Noen som vet om det er lek eller slossing når det ser ut som om to Sommerfugl Ciklider biter hverandre?

Noen som har opplevd det samme?

-Sindre
Hos dvergcichlider er dette ofte måten to hanner måler krefter med hverandre på; de kjemper om et revir eller om å være alfa-hann (sjefen) i karet.
Helt normalt når man har to hanner i et lite kar.
Okai takk for svaret.

Dem kjemper om hvem som skal være sjefen i karet? :P

Dem skader vell ikke hverandre?
Sindla
....Dem skader vell ikke hverandre?


Jo, det kan godt hende de biter hverandre i munnen slik at en eller begge får skader.
80 liter er vanligvis et alt for lite kar til å ha 2 hanner i. Den som taper kampen vil måtte leve et liv i skjul hele tiden, eller risikere livsfarlige og utmattende kamper på nytt og på nytt. Det er bl.a. derfor det anbefales virkelig STORE kar om man ønsker å ha mer enn et par, med to eller flere hanner, av sommerfuglcichlider.


Er anbefalt minst 80 Liter og dem ser ut til å ha det fint begge to, dem leker mye med hverandre også. og det er dverg ciklide etter det jeg har hørt.. så de er ganske små.. på størrelse med en liten pansermalle.
Om man har en hunn + han så burde 80l holde. Men som TomC sier så kan to hanner som kjemper om makten i en 80, i værste fall holde på til den ene blir drept.
Jeg kan legge til at jeg har maks to par dvergciklider i min 240l, og det holder plenty ellers blir det bare bråk.
Jeg ville vel kanskje byttet den ene hannen med en hunn og sett om det ikke ble en annen type lek?
Har ikke peiling på hvilke kjønn det er..

Og blir alt for langt å dra for å kjøpe / bytte dem, Er ikke denne typen i nærheten som jeg vet om..
Tilfeldig bekjentskap
© Amanda Nagell
Reklame for plussmedlemskap