Hva feiler denne guppy hunnen?

Inaktiv bruker
I natt føde den ene guppydama mi 9 yngel.
I dag så svømmer hun normalt helt til hun prøver å stå litt i ro så tipper hun med hodet ned og halen opp. Nå ligger hun under javamosen med halen i været. Hva er galt? Sjekka for nitritt i går og det er det, så tok vannbyte i går og i dag, skal gjøre det til nitritten forsvinner. Hun svømte helt fint i går.
Men skjønner ikke hva som går av Clementine=/
Hun har også altid vært først når jeg matter men hun var ikke interessert i dag=/

Inaktiv bruker
Kan hende svømmeblæra er blitt ødelagt?
Alle guppyene jeg har hatt som har født har mistet livet bare noen få dager etterpå.. dem tåler max 2 fødseler etter det jeg har hørt
Les artikkelen om guppy skrevet av Frank Angell. For å sitere:
Link: http://akvaforum.no/text.cfm?id=2027

Gravid Guppy
Når en Guppy er gravid får de en svart flekk (som etter hvert øker i størrelse) ved roten av halen. Også kalt gattåpning. Fiskens endetarmsåpning. De kan føde ca. hver 28 dag ved optimale forhold, og trenger ikke å bli befruktet hver gang, da de kan lagre sperm over lengre tid i magen. Drektighetstid kan vare helt opp til 72 dager dersom temperaturen på vannet er lav, eller dersom hunnen er stresset. Tegn på at fødsel er nærstående:

1. Buken er stor, og virker nærmest som en firkant.
2. En frisk, drektig guppy har glupende appetitt, men siste døgnet før hun yngler, vil hun vanligvis ikke spise særlig.
3. Hun kan også begynne å oppføre seg unormalt, som f.eks. svømme med hodet ned og halen opp, gjemme seg, eller bare hvile nede på bunnen.
Dersom punkt 2 eller 3 pågår over flere døgn, så er det mulig at det har oppstått komplikasjoner.


Sindla
Alle guppyene jeg har hatt som har født har mistet livet bare noen få dager etterpå.. dem tåler max 2 fødseler etter det jeg har hørt

Det er ingen max grense for hvor mange fødsler en guppy tåler. Vet ikke hvor du har det fra, men det er ikke sant! Mine guppyer har ynglet "tusen" ganger. Så det finnes ingen max grense
Inaktiv bruker
Clementine har alltid vært glupsk. Men nå vil hun ikke ha.
Hun fikk 9 yngel om natta og var sånn som dette dagen etter.
Tror ikke hun skal ha mer yngel. Dette var hennes andre kull.
Hun andre har også begynt å gjemme seg. Av og til ser jeg ikke henne i det hele tatt. Men hvet hun gjemmer seg inni kokusnøtta.

Hvis det har oppstått komplikasjoner hva kan jeg gjøre med det??
Hun likner litt på en hunn jeg hadde en gang. Jeg tror hun fikk en form for prolaps. Hun så ut som din lenge, og så bare mer og mer gravid ut (samme fasong som din, ikke strittende skjell eller andre symptomer), men fødte ikke, og tilslutt var det en tydelig revne i bukveggen. Jeg avlivet henne da, men hun ville nok også dødd for egen maskin..
Inaktiv bruker
Hun er ikke blitt bedre. Virker mer som om hun har store problemer.
Hun klarer heller nesten ikke å svømme og ligger for det meste på bunn med hidet ned. Hun virker også ganske stressa og puster mye mer en de friske fiskene. Skal jrg avlive henne nå eller skal hun få en dag til på seg??
Inaktiv bruker
Da er hun avlivet=/

R.I.P Clementine
Håper ungene vokser opp da.. =) Så blir ikke savnet så stort.
Inaktiv bruker
Ungene hennes har det bra. Den eldste fra hennes første kull er blitt flott=)
Legger ved et bilde av han.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap