Er det greit å skille guppiene i hunner og hanner?

Har skilt 14 mer eller mindre halvvoksne guppy-yngel i hunner og hanner. '

Er det ok å la dem forbli adskilt - altså med hannene i et kar med andre fisker og hunnene i et annet?

Er litt sliten av guppy-yngel og det er nok de voksne guppy-damene mine også.

Hadde vært ok med en gravid-pause. Er det noen bakdeler ved å la hannene vært 7 stykker alene sammen med mollier og eventuelt noen andre fisker?
Tror ikke det kan bli noe problem av det...
Vet egentlig ikke, har hatt mine i samme kar.. og da jager hann guppyene på jentene hele dagen lang.. .vet ikke hva dem kan finne på hvis det ikke er noen å flørte med lenger.. :P
Jeg gjorde det samme da det ble i meste laget med yngel. Ingen problemer med å la de bare gå sammen med sitt eget kjønn. Du skal imidlertid være klar over at hunnene kan lagre sperm og produsere opp til 3 kull uten å ha vært i nærheten av en hann. Du må derfor regne med å fortsette med sorteringen i noen måneder til ;b
Takk for svar. Regner med at det blir noen flere, men nå er hannene i eget kar nå en gang tar det slutt Ser ut som de har etablert et slags hierarki og roet seg fint der.

Har et eget kar med villguppy. Lurer på å flytte villguppy-hannene sammen med kulturguppy-hannene.

De er jo litt mindre, så jeg er litt redd de blir jaget, men villguppy-damene kunne sikkert også trengt en gravid-pause. Også blir det jo så mange etterhvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap