Help avlivining!

Flagg cikliden min er ca 6-7 cm og har klart å kjøre inn i et rør som har mange utganger ,men han valgte den tynneste og satt seg fast for å få den ut mååtte vi døtte på kroppen hans og han har stor skader er helt ødelagt og er svak .

Burde Jeg avlive?
Hvordan?
Fort trenger svar
Han hadde skader fra før jeg forårsaket dem ikke.
Hvordan er skadene da? Har du bilde?

Hvis det er bare litt av finnene som er skadet, ville jeg bare tatt noen ekstra vannbytter i dagene fremover for å forhindre sopp, og latt han leve. men er det såppass at han har store rifter og skraper, mangler deler av skinnet eller noe, så vil han sikkert dø uansett, og da kan det være mer humant å avlive.

Fisk på 6-7 cm kan du avlive ved å koke opp vann, og slippe fisken nedi når vannet koker, da dør de med en gang. Eventuelt kan du kakke den i hodet, men jeg synes det virker litt vanskelig å få det til med første slag, iallefall med så små fisk.
Legg fisken inni en avis og avliv med et kontant hamersalg mot hodet.
Evt. som man gjør på fisketur, brekk nakken på den (kan lage mer søl innendørs).
:(
Takk Takk for svar har desverre ikke et bildet men han har et svært rift oppå huet der alt skinnet er bortde finnen er ødelagte og han er store rifter under
Huff da, han lider nok stakkar. Jeg ville valgt å avlive her.
:(
Nå er det gjort metoden din funket han døde med en gang
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap