Yngel på blå acara og sebraciklide?

Er det lett eller vanskelig å få yngel på blå acara? eventuelt åssen? vet noen prisen på blå acara i størrelse 4-6cm?
har også laget noen huler ut av fliser som jeg fikk, der har to sebraciklider han og hu tatt plassen, de har gravd ut i bunn å kastet "haugen" på utsiden, og de jager vekk all fisk som kommer i nærheten av den hula. er det tegn på det er noe lek og muligens noe yngel etterhvert?
Sebraciclide
Dette høres ut som lek ja. Dette gjør mine også, dem graver groper og legger eggene sinde i dem. Så når eggene klekkes graver de en ny grop et annet sted som dem flyttes over til etterhvert. Det som er problemet med disse er at når de har lagt egg så blir dem veeeldig aggresive. Dem jager bort alt og alle. De andre fiskene mine samlet seg oppe i et hjørne av akvariet og turte ikke røre seg. Men skalarene tok ynglene på et par-3 netter og da blir sebraene helt rolige igjen. Så går en 4-7 dager så er det nye egg igjen. Dem holder på KONSTANT når dem først er starta.
såpass hehe. er det noe sjans for at de ynglene kan overleve? hva må jeg gjøre? hvor lang tid tar det før dem klekker? hunnen er begynt å bli tykk nå hehe

om du vil vite åssen fisker jeg har, for å kunne lettere svare på spm mitt, så har jeg :

1 scalare
1 papegøyefisk
5 sebraciklider
14 blå acara
1 prakt botia
1 pakistanbotia
2 ancistrus
2 pleco
1gullfisk
3 rasbora
2 sort neontetra
1 værål
1 haimalle

mulig fler som jeg ikke husker nå i farten som jeg skriver hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap