Da har jeg fått eget akvarium

Hei, har nå fått et akvarium av ukjent merke og liter på rommet nå. Noe jeg lurer på er hvor mange liter det er. Det er 40cm bred, 25cm høyt og 25cm dybt. Regner med at noen av dere kan finne ut hvor mange liter det er.

Så er det det med fisk. Det er jo et ganske lite akvarium så fiske utvalget er vel ganske lite. Vi har guppyr og neontetra i 100 literen nede. Og jeg vil ikke ha det i mitt, synes de er så skjedelige(De er fine, men skjedelige) Jeg kunne også tenkt meg og ikke ha så mye planter i det, men noen steiner og sånt.

Håper noen kan hjelpe meg. Har også Dahls Dyrerike en biltur på 20m unna så kommer nok til å ta meg en tur innom det når akvariet er klar får fisker. Må skjøpe meg en pumpe først da, men det er sikkert ikke så dyrt for et så lite akvarium.

Mvh Anders F
Inaktiv bruker
Hvis det stemmer så er dette karet 25L
25 liter er litt lite ja... hva med å ha reker oppi ???
Her er en link til fiskearter du kan ha i en 20 liter. Eller så kan du ha reker, snegler eller yngel

Mhm reker ja, det høres spennende ut.
Anders Boy
Så er det det med fisk. Det er jo et ganske lite akvarium så fiske utvalget er vel ganske lite. Vi har guppyr og neontetra i 100 literen nede. Og jeg vil ikke ha det i mitt, synes de er så skjedelige(De er fine, men skjedelige) Jeg kunne også tenkt meg og ikke ha så mye planter i det, men noen steiner og sånt.


Hva med en liten stim av disse kjempeflotte, små Moskitorasbora'ene? De har jeg alltid ønsket meg en stim av. Nydelige!

Jeg ville valgt å sette inn noen planter, evt javamose, uansett, ettersom det fort blir nakent og kjedelig uten noen grønne vekster (synes jeg da). Dessuten hjelper planter til med å holde algemengden nede, siden plantene bruker opp overskuddsnæring som finnes i vannet. Det er også lettere å holde nitratnivået nede i et beplantet kar.
Det øker også fiskenes trygghet at det finnes planter i karet. Du kan sikkert kjøpe noen rimelige planter via rubrikk (annonser) her på AF. Eller ta avleggere av 100 literen dere har, hvis den har noen små plantearter.

Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap