Død molly - hva kan være årsaken?

Mistet en gul molly hann i dag. Utvendig var det ingen tegn til sykdom å se. Ikke tynn. Fin i fargen og ingen sammenklemte finner.

De tre siste dagene har den stått mye stille ved pumpa eller plantene, for så å svømme rundt som vanlig. Så at den spant under buken på de to andre molliene, som en slags lek, men ble jaget vekk av den største molly-hunnen.

Har hatt fisken siden 20. februar. Karet har gått siden desember i fjor.

Nitritt og amoniakk viser 0, nitrat 12,5 mg/liter.

Hva kan være årsaken? Kjøpte noen tørkede mygglarver for vel en uke siden. Kan nytt for være årsak til at fisk død? Den var ikke oppblåst i buken.

Skulle gjerne visst hvorfor den døde. Noen som har opplevd lignende, eller har noen tanker om hva det kan være?
Hei. dessverre så har jeg ikke noe godt svar til deg,hvorfor den døde.
Regner med at fisker er som andre levende vesener; noen er svakere enn andre,dessverre. Han kan godt ha vært svak,da du kjøpte han.
Jeg hadde selv fire mollyer(to hanner+to hunner). Den eneste gjenlevende, er min gule mollyhann Fikk de til jul.
Hunnene døde etter at de fikk unger(februar/mars). Min blackmolly-hann,ble trillrund under,og hadde sannsynlig;bukvannssott, og døde for noen dager siden( Rene døds-akvariet).
Føler jeg forsker meg ihjel på disse fiskedødsfallene snart. Men vi må vel bare innse at vi ikke greier å "redde" alle,uansett hva vi prøver.Da kanskje fordi noen fisker i utgangspunktet er syke/svake når vi kjøper dem.
Regner med at du har andre fisker også i akvariet ditt? Eller har du kun mollyhunner nå,kanskje?
Jeg har to gjenlevende platyhunner også, og de går godt overens med mollyer,ser det ut til.
Virker på meg som at platyer kanskje er mer hardføre?
Ønsker deg uansett lykke til.
Ja, har et sverddragerpar som nettopp har fått yngel. Har masse planter så jeg lar dem bli der og håper de har best odds i hovedkaret

Ellers et par med blå limia med tre små yngel.

Også er det et par voksne guppy-hunner og seks litt store guppyyngel hunner på 2-3 måneder. Har tatt ut hannene, for det ble så mye yngel.

Altså ni voksne levendefødere og en ancistrus, som også er i form + yngelen
.
Karet er på 115 liter.

Bortsett fra en guppyhunn som ble veldig avmagret etter fødsel og slet med sprikende gjeller, som jeg avlivet, har det ikke vært noen andre dødsfall.

Jeg bytter vann hver uke og byttet litt ekstra sist helg pga litt mye foring pga yngelen. Men de andre har ikke reagert etter vannbyttet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap