Kampfisk, sporløst forsvunnet????

Fant nettopp ut i dag når jeg matet fiskene at kampfisken min ikke var her... jeg løfta på alle ting som jeg kunne tenke meg at den var, men finner ingen tegn til ham i det hele tatt! kan den ha dødd og blitt spist av alle andre? sist jeg så den var før jeg la meg til sengs i går kveld.. men nå er det ikke et eneste spor av den.. Har dette skjedd med noen av dere????

Irriterer meg grusomt at den skal bare forsvinne helt uten videre!

Mvh Sindre
Åpent akvarie? Sjekk bak og under møbler.
AKKURAT! det samme skjedde med meg. jeg hadde funnet verdens peneste kampfiskjente, kjøpte henne, timer etterpå var hun borte. jeg skjønte ingenting, ransaket alle tenkelige og utenkelige plasser innenfor og utenfor akvariet.

Jeg fant restene av henne i går morres, hun va spist opp, mest sannsynlig av skjørtetetraene. Jeg gråt faktisk, ho var så fin ._.
Vanskelig å si hva som har skjedd?
Skjedde noe lignende hos meg,bare at det var min black-molly hann.
Jeg lette og lette( den var også syk,da),helt til jeg skimtet den, med en algespiser som åt på den
Vet ikke hvor lang tid det tar,før en død fisk "forsvinner", men det var også dagen etter,hos meg. Den var heller ikke svart,lenger,fargen på fisken hadde lysnet noe voldsomt( gikk i ett med grusen egentlig), så det var nok tilfeldig at jeg oppdaget den døde fisken. Du får se nøye etter( fargeforandring),men har du en "svær" algespiser,kan nok fisken din ha "forsvunnet",dessverre
Min så ut til å være i tipp topp stand, var helt frisk og veldig aktiv, var en fin blå en. knall blå med litt rødt på kantene av finnene, var den som lyste opp akvariet mest :/ jeg har en ganske stor Ancistrus som jeg mistenker å ha slukt den i løpet av natten hvis den skulle ha vært så uheldig at den døde :/
Sugemaller spiser opp en død fisk fortere enn man tror. Alle fisk vil smake på en død fisk, faktisk, men sugemaller er gjerne først frempå ettersom de gjerne jobber i ly av mørket. Maller er nattaktive fisk, til forskjell fra en hel del andre arter som døser og halvsover seg gjennom natten (som f.eks. ciklider og guppy).
Sindla
Min så ut til å være i tipp topp stand, var helt frisk og veldig aktiv, var en fin blå en. knall blå med litt rødt på kantene av finnene, var den som lyste opp akvariet mest :/ jeg har en ganske stor Ancistrus som jeg mistenker å ha slukt den i løpet av natten hvis den skulle ha vært så uheldig at den døde :/


Uff,ja jeg føler med deg- ikke noe morsomt å miste fisk( men får håpe din kan ha gjemt seg skikkelig?)Kanskje den føder på et godt gjemmested?
Uansett,merkelig. Rart hvis algespiseren din spiste den levende,iallefall. Mener å ha lest et sted at de kun spiser på døde fisk/kanskje svake også?
Men mulig det ikke gjelder alle algespisere.
Han viste ingen tegn til at han var svak, + det er en hann så tror det er lite sannsynlig at den gjemte seg for å føde:P Men får håpe den har klart å gjemme seg utrolig godt! å håpe på at den dukker opp snart.
Er ikke greit å miste fisk :/


Takk for alle svarene
Jeg antar du mener Ancistrus, når du snakker om algespisere? Uansett, de er ikke bare algespisere, de spiser alt de får servert. Og en død fisk er etter deres syn "servert". Den bare ligger der og er et kongelig måltid det gjelder å stappe i seg før noen andre finner den, og tar hele måltidet fra dem.

En Ancistrus har ingen mulighet til å jakte på eller få tak i en lys levende fisk. Den er alltid død før Ancistrusen spiser den.
Dem er nokså grådige ja.. dem vil ha maten for seg selv vanligvis..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap