Gullfisker med andre fisker, eller.....?

Inaktiv bruker
eg er svert glad i gullfisker og snart skal eg kjøpe eit akvarie på 450 liter, men eg har og lyst på andre fisker i akvariet. Eg har høyrt historier om at den gullfisken kommer til å spise andre fisker viss den bare får sjansen som for eks. guppy yngelsom er litt små. Er dette sant?
Betyr det at eg ikkje kan ha andre fisker i akvariet, eg har spurt andre akvarister men dei hadde ikkje noko svar grunna ingen av dei hadde gullfisk eller hadde hatt.
Har og spurt i zoobutikker men det var eksperten til stede som han pleier.
Har nokon andre prøvd? Kva skjedde?

Tips og råd hadde og vert fint.
De aller fleste fisker spiser andre fisker dersom de får plass i munnen deres, og dette gjelder også gullfisker.

Hvis du skal ha andre fisker sammen med dem burde du velge fisker som vokser seg så store at de ikke kan spises, og så kan de vokse opp sammen.

En fisk som ofte anbefales å ha sammen med gullfisker er kinesisk værål. Ser det står at disse kan holdes alene, men alt annet jeg har lest sier at de skal være i grupper på minst 3.
Ikke noe lurt å ha gullfisk sammen med andre små fisker nei..

når jeg startet akvariet mitt tok jeg med meg blant annet en passe stor gullfisk og 14 neontetra + guppy og maller osv..



Noen uker/måneder senere så fant jeg ut at det hadde minsket med antall tetra, når det var 7 tetra igjen så fant jeg ut at det var på tide å få gullfisken ut av akvariet..



Inaktiv bruker
er det da bare anbefalt å ha fisk som er på same størelse av gullfisken eller går det ann å ha i ein guppy eller to?
Inaktiv bruker
guppy risikerer å bli mat
hvis du vil at guppyen skal bli spist så kan du vell ha den oppi.. hvis du skal ha en gullfisk, så må du ha fisker som er for store for munnen dens, for å være helt sikker på at de ikke blir spist..
Inaktiv bruker
liker gullfisk å nappe i andre fisker sine haler?
har tenkt å skaffe kampfisk i lag med gullfisk men vill helst ikkje prøve, har hørt rykter om kampfisker skal vere ganske hissige av seg.
Vilke fisker er det som lever under same omstendighetene som gullfisken gjør?
Inaktiv bruker
Jeg ville fryktet mer for kampfiskens liv enn gullfiskens. Men en god kombinasjon tror jeg ikke de er uansett.
Inaktiv bruker
hei akva34 og velkommen til akvaforum.det er alltid gøy når det kommer nye medlemer her i forumet =

en ting om gulfisk er at di liker seg best i lave tempraturer og di trenger ganske stor plas å.så gullfisk er nok en fisk som paser bedre til en hagedam en et akvarium =
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Berg Laagasken
Reklame for plussmedlemskap