Black molly som nå er grå??

Har ei Black Mollydame som har mista fargen sin, hun er nå gråspettete.
Er hun gammel eller syk?

Hun har fått to kull med få yngel i hvert kull. Jentene har også antydning til gråfarge på buken, men det har ikke gutta. De er helsvarte.

Dama var helsvart før, har det tatt på å bli mamma eller er det vanlig at de mister farge når de blir gammel (og grå)?

Alle fem Mollyene mine går i en 63-liter og er kjempespreke.
Kjøpte selv 1 hann og 2 hunner litt etter at jeg hadde startet mitt første akvarium. Visste ikke da at det egentlig er en brakkvannsfisk.
Hannen ble grålig/bleik etterhvert, og oppførte seg ikke like "friskt" som før synes jeg. Virket som han på en måte visnet langsomt bort, og den dagen han ble "tatt" av strømmen framin relativt svake pumpe..og brukte en heeel evighet på å stabilisere seg valgte jeg å avlive han.

Hunnene har hele tiden sett friske ut, men for en liten stund siden så begynte en av de å bli grå-spettete/bleik. Og de har også alltid vært like store, det er ikke tilfelle lenger. Den gråspettede er mindre, samme som at hannen var veldig liten i forhold til hu'ene.

Har ikke egentlig forsket noe på det, men det er sikkert feil vann over lengre tid som forårsaker det uten at jeg skal si noe sikkert om det.
De har forøvrig ynglet en del, og de ser helt fine ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap