Kan mose på stein fra naturen brukes?

Hei. Nå har jeg kjøpt ENDA et akvarium( he,he), på 64l.
Kjøpte grus, stor stein pluss et par planter. Men de har så dårlig utvalg av planter her,sukk. Jeg klør etter å innrede mer.
Har hatt i flere mindre steiner også, men er det noen som vet om jeg kanskje kan bruke stein fra naturen m/mose på?? Håper: JA?
Vil ikke mosen råtne? Siden den ikke er laget for å være under vann, tenker jeg.
Tror du det? Håper noen vet, tenkte kanskje den kunne tåle det,men? Her har vi regn,regn,regn...så tenkte kanskje det gikk an å prøve?
Mente selvfølgelig å ta en stein m/mose fastgrodd på,da.
Jeg aner ikke... men jeg tviler. Både vann og regn i Norge er kjølig, altså er planter og mose vi har her i nord, typer som helst vil ha ganske kjølig vann. Tror derfor det er en fare for at mosen vil visne/dø etter en stund i slike tropiske temperaturer vi har i akvariene våre.

Men prøvd har jeg aldri gjort, så jeg skal ikke være bombastisk. Det høres bare veldig logisk ut
Takk for svar
Mulig jeg ikke greier å la vær å prøve,da...hadde vært spennende å prøve, eller kanskje dødelig...?
Har ingen fisk oppi enda, tror jeg skal forske litt på denne mosesteinen
Fisken Magnus
[URLBLOCK1]. Har du sjekket ut den?


Aha...tusen takk
Da drar æ i skauen å lete ætter den elvemosen,ja
Inaktiv bruker
les dene antikelen til Håvard Støre Andresen for der kan det kansje vere hjelp å få

FiskeTove
[QUOTE=Fisken Magnus][URLBLOCK1]. Har du sjekket ut den?


Aha...tusen takk
Da drar æ i skauen å lete ætter den elvemosen,ja

Det finnes også andre moser som klarer seg under vann, men som er veldig lite glad i vannbevegelser.
tusen takk for tips
Ble ikke så mye klokere av mosearter, fant heller ikke noe som lignet på elvemose, eller?, men tok en som lignet litt,bare grønnere.
Nå ligger det to små mosearter i karet( begge lå nede ved bekken),så får tiden vise om de råtner
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap