Hvor i allverden har ancistrusen blitt av?!

Jeg har et 63 l akvarium som foreløpig inneholder 5 Neontetra og 2 ancistrus.. Eller - nå bare EN ancistrus. Den andre har blitt søkk borte! Skjønner virkelig ikke hvor den har blitt av, har saumfart hele akvariet, både oppi, rundt, i lokket, på gulvet osv.. Men neida, ingen spor etter lille Bø.

De andre fiskene kan vel umulig ha spist den?? Alle fiskene er kun rundt 2-3 cm store (ca!) så ja, er jo ikke store fiskene enda!

Den kan umulig ha hoppa ut, har jo glass over + plastlokk på toppen.

Jeg skjønner virkelig ingentingen. Plager meg at jeg ikke finner ut hvor den er eller hva som har skjedd!!
Har du ei rot den har gjemt seg i? De kan klistre seg fast i en sprekk, og da er de vanskelig å få øye på.
De graver seg innunder steiner o.l. også.
Hvis det er hannen som er borte så ligger den kanskje på en lur plass og passer egg/yngel.
Shiramor
Har du ei rot den har gjemt seg i? De kan klistre seg fast i en sprekk, og da er de vanskelig å få øye på. De graver seg innunder steiner o.l. også. Hvis det er hannen som er borte så ligger den kanskje på en lur plass og passer egg/yngel.


men har ikke sett den på et par -tre dager nå, så er jo merkelig om den gjemmer seg så lenge!:S Synes dessuten jeg har undersøkt alle sprekker og kroker som er:p
Tviler på at det er egg/yngel inn i bildet siden dem er så små enda!
Ja, den er vel for liten til det.
Happy
[QUOTE=Shiramor]Har du ei rot den har gjemt seg i? De kan klistre seg fast i en sprekk, og da er de vanskelig å få øye på. De graver seg innunder steiner o.l. også. Hvis det er hannen som er borte så ligger den kanskje på en lur plass og passer egg/yngel.


men har ikke sett den på et par -tre dager nå, så er jo merkelig om den gjemmer seg så lenge!:S Synes dessuten jeg har undersøkt alle sprekker og kroker som er:p
Tviler på at det er egg/yngel inn i bildet siden dem er så små enda!


De trenger ikke være store for å være kjønnsmodne. Det ene leksparret mitt er kun 5 cm og la egg senest tidlig denne uken (eggene har klekket og små gule vimser rundt)
loffa
[QUOTE=Happy][QUOTE=Shiramor]Har du ei rot den har gjemt seg i? De kan klistre seg fast i en sprekk, og da er de vanskelig å få øye på. De graver seg innunder steiner o.l. også. Hvis det er hannen som er borte så ligger den kanskje på en lur plass og passer egg/yngel.


men har ikke sett den på et par -tre dager nå, så er jo merkelig om den gjemmer seg så lenge!:S Synes dessuten jeg har undersøkt alle sprekker og kroker som er:p
Tviler på at det er egg/yngel inn i bildet siden dem er så små enda!


De trenger ikke være store for å være kjønnsmodne. Det ene leksparret mitt er kun 5 cm og la egg senest tidlig denne uken (eggene har klekket og små gule vimser rundt)

oi.. såpass ja.. hm.. har ikke peiling på om jeg har en av hvert kjønn engang jeg men!:p Håper den dukker opp igjen snart da, mystisk at den bare skulle bli borte sånn plutselig!
De kan gjemme seg overalt. Klarte og kaste en ut i søpla i vinter når jeg luket. Når jeg var ferdig la jeg merke til at en var borte. Letet overalt i og under karet. La meg om kvelden og lå og tenkte. Fikk liksom ikke sove uten å sjekke søpleposen med planterester. og der fant jeg den, så vidt i live. Lå ute i minusgrader i ca 4 timer. Lever i beste velgående i dag.
Hei!

Jeg ville slengt oppi en agurkbit jeg, da kan det hende du får lokket han frem
Hvis du kjøpte den ganske nylig er det mulig at den var svekket/syk og døde etter ankomst i karet ditt, og ble deretter spist av de andre.

Fikk liksom ikke sove uten å sjekke søpleposen med planterester. og der fant jeg den, så vidt i live. Lå ute i minusgrader i ca 4 timer. Lever i beste velgående i dag.


Dette er en av de mer utrolige historiene jeg har lest o_O

Mvjnz
Hvis du kjøpte den ganske nylig er det mulig at den var svekket/syk og døde etter ankomst i karet ditt, og ble deretter spist av de andre. :)


Var det jeg begynte å tro også, men er vel 1-2 mnd siden jeg kjøpte den. Er først nå siste dagene den har vært borte. Synes liksom den er for stor til å kunne blitt spist også, i allefall i forhold til størrelsen på resten av fiskene i karet. Da burde jeg vel sett fiskerester flytende rundt:S

Dette er og blir et mysterium!:P
Tror jeg hadde oppdaga den til nå hvis den gjemte seg no sted, for jeg har som sakt saumfart absolutt hele karet. PLanter og pynt også. :S
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap