Planter og sand

Har litt problemer med å få plantene til å vokse, kan det ha noen sammenheng med at jeg bare har ca 2 cm med engelsk elvegrus i bunnen?
Tror jeg vil bytte til sand etter hvert, og da skal jeg legge et tykkere lag, men trives plantene bedre i sand?
Jeg har også litt problemer med alger på bladene, blir dette bedre om jeg har flere planter, og hvor mange planter bør jeg ha i et 70 liters kar?
Har 3 planter nå, 2 av dem er hurtigvoksende.
2 cm er i hvertfall alt for lite.
For å få igang skikkelig plantevekst har jeg hatt svert god erfaring med Tetra bunnlagsnæring og grus, dette fungerer ikke alt for mange månter , men lenge nok til att plantene virkelig får slått skikkeligrot og blitt store og sterke. Gjødsler så med Happy-life ferro .
I karr med bare sand bruker jeg JBL kuler for grunngjødsling og Happy-life profitto. Dette fungerer svært godt for meg, i de småkarrene som har halogenbelysning fungerer det litt for godt...(Om ikke jeg går "amokk" på plantene og fjerner masse hver uke får nok ikke kiliene mine svømt)

Alger på bladene vil det ofte bli, litt avhengig av hva slags alger og hvor mye det er trenger ikke det tyde på att noe er "feil" men jeg synes du har for lite planter... Bruker mye planter overalt, selv hos malawiene fisken trives og balansen i karret blir bedre (for lite planter gir også fort algeproblemer)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap