- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvor får man tak i blå sand?
Hvor får man tak i blå sand?
Inaktiv bruker

Jeg har tenkt å inrede et nytt akvarie, så snart det er i hus da. Jeg liker godt fantasifulle akvarie og har komt med en idee, jeg skal inrede akvariet med blå sand, jeg har tenkt å ha vanleg sand rundt akkurat den blå sanden slik at det ser ut som ein innsjø under vann. I den vanlege sanden skal jeg ha noen gønne vakre planter der som trær. den vill det se ut som en undervanns innsjø med trær rundt.
Problemet er bare et jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i blå akvarie sand. Jeg har aldri sett det før, men jeg har sett akvarie sand med noen blå steiner i.
så er det noen som har eit tips med hvor jeg kan få tak i blå sand jeg veldig glad. Spesielt viss det er sand i flere farger. Som grønn eller rosa.
Får tips og råd er jeg veldig takknemlig.
Problemet er bare et jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i blå akvarie sand. Jeg har aldri sett det før, men jeg har sett akvarie sand med noen blå steiner i.
så er det noen som har eit tips med hvor jeg kan få tak i blå sand jeg veldig glad. Spesielt viss det er sand i flere farger. Som grønn eller rosa.
Får tips og råd er jeg veldig takknemlig.
Postet 30.04.09 kl 22:52
akva34Jeg har tenkt å inrede et nytt akvarie, så snart det er i hus da. Jeg liker godt fantasifulle akvarie og har komt med en idee, jeg skal inrede akvariet med blå sand, jeg har tenkt å ha vanleg sand rundt akkurat den blå sanden slik at det ser ut som ein innsjø under vann. I den vanlege sanden skal jeg ha noen gønne vakre planter der som trær. den vill det se ut som en undervanns innsjø med trær rundt. Problemet er bare et jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i blå akvarie sand. Jeg har aldri sett det før, men jeg har sett akvarie sand med noen blå steiner i. så er det noen som har eit tips med hvor jeg kan få tak i blå sand jeg veldig glad. Spesielt viss det er sand i flere farger. Som grønn eller rosa. Får tips og råd er jeg veldig takknemlig. Hei Akva34. Dette høres fint ut sånn før en setter ideen i gang men tror ikke denne sanden vil ligge slik du ønsker det så lenge, avskilt. Uannsett nærmest hvordan fisk du kommer til å ha i karret ditt, om det er ciklider, corydoras eller maller for å nevne noen typer fisk, vil sanden blande seg. Men ideen høres fin ut den. Men hvor du får tak i blå sand vet jeg desverre ikke
Postet 30.04.09 kl 23:13
Hei
akva34Jeg har tenkt å inrede et nytt akvarie, så snart det er i hus da. Jeg liker godt fantasifulle akvarie og har komt med en idee, jeg skal inrede akvariet med blå sand, jeg har tenkt å ha vanleg sand rundt akkurat den blå sanden slik at det ser ut som ein innsjø under vann. I den vanlege sanden skal jeg ha noen gønne vakre planter der som trær. den vill det se ut som en undervanns innsjø med trær rundt. Problemet er bare et jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i blå akvarie sand. Jeg har aldri sett det før, men jeg har sett akvarie sand med noen blå steiner i. så er det noen som har eit tips med hvor jeg kan få tak i blå sand jeg veldig glad. Spesielt viss det er sand i flere farger. Som grønn eller rosa. Får tips og råd er jeg veldig takknemlig.
Heisann!
Blå sand har de på tropehagen zoo, om ikke de har inne kan de skaffe!
De har også andre "spreke" farger!!!
Postet 30.04.09 kl 23:26
Alle dyrebutikker med akvarieavdeling får skaffet blå sand, bare ikke alle som har det inne. Ikke så ofte det blir solgt tror jeg ?
Ville ikke kjøpt på tropehagen, de er som regel dyrere enn nødvendig, ville sjekket noen privateide butikker eller nettbutikker først.
Og tror det er noen tips her et sted om hvordan holde to typer sand/grus avskilt, tror du trenger en slags "presenning" for å holde det på plass.
Ville ikke kjøpt på tropehagen, de er som regel dyrere enn nødvendig, ville sjekket noen privateide butikker eller nettbutikker først.
Og tror det er noen tips her et sted om hvordan holde to typer sand/grus avskilt, tror du trenger en slags "presenning" for å holde det på plass.
Postet 01.05.09 kl 00:36