Merkelig oppførsel på yngel?

Ja, så er bolleakvariet historie. Syns 3 1/2mnd.var nok for 7 yngler. Ble litt tungvindt med renhold rett og slett. Jeg slapp de fem minste( også den "mystiske"fisken) oppi mitt 20l.akvarie. De to største fikk "gleden" av å prøve et 64l.nytt akvarie( fra før:en forflyttet platyhunn,kines.algespiser+10 kardinaltetra). Det gikk bra med de to ynglene første døgnet, men så begynte den største(prikkete molly)å oppføre seg rart:0
Den lå mye iro i vannet etterhvert, for så å sprette mot flere av plantene, mot pumpa og også nedi grusen:0??Klødde den,eller? Lot det ikke pågå så lenge, så det ble fram med håven og rett oppi det lille akvariet( med begge to). Tok ikke sjansen på at den gule yngelen også skulle begynne sånn.
Det er også satt inn en rot i 64l.akvariet( kjøpt på dyrebutikken),men syns det lukter ganske sterkt av den? Allergisk yngel,kanskje?
Tenkte det var greitt og innformere om hva som skjedde. Kanskje ikke alle fiskeslag som tåler røtter,eller? Sterk lukt,iallefall.
jeg hadde en molly en gang den kunne ikke svømme helt skikelig.
den tok maten som lå på planter og bunnen.
og så så jeg att den hadde blitt veldig tynnn. den døde når den var 3-4 månder gammel
jeg vet ikke helt hva du kan gi yngelen, men spør de i dyrebutikken hos deg.
det KAN ha noe med endriger i verdier på vannet?
røtter kan fort føre til at ph-verdien synker ganske mye. over tid merker fisk lite til dette, men ved en brå overgang kan det bli problematisk.
Takk for svar
Jeg spør om så mye rart her på forumet, at jeg hadde faktisk glemt dette spørsmålet jeg en gang stilte:0
Men ynglene ble flyttet i et 20l.akvarie med en gang. Der trives de godt,tror jeg. Ingen røtter der,iallefall
Min første yngel,prikkete( dalmantinermolly), er nå ca.4mnd, og virker ikke syk nå i det hele tatt.( tynn er den iallefall ikke
Han/hun er så glupsk og eter som bare det( litt fet,kanskje?).
Har noen bilder av ynglene mine på min side( den lille oase-akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap