Gravid guppy?

Vet ikke hvordan guppyene ser ut når de skal ha yngel så lurer på om min er skal ha yngel? Jeg synes jeg ser noen små prikker på den svarte flekken på magen. Kan det være øynene til yngel? Har lagt inn et bilde. Hun ser ikke så tykk ut på bildet der da
nei hun så ikke kjempetykk ut. men se på guppy i fiskebasen, er noen bilder der. Det bildet som Mono O har lagt ut er 3dager før den skal føde.
Fått noen nye bilder av den samme fisken.

Men det siste bilde (Bilde med litt rosa hale) er av en annen fisk jeg har. Kan den også være gravid? Den har ikke veldig mye sånn svart i buken, men tykk er den
Det er i "rumpa" de får en svart graviditetsflekk, de får ikke prikker på magen. Men det kan godt hende de er gravide, guppyer er stort sett alltid gravide:P
Jaja .. Noen som vet når jeg bør ta de to i fødekasse?
min har vært sånn i 1 mnd ..
men , det synes når di er gravide..
din skal vell ikke ha før om 1-2 uker om den er gravid ca..
du kan ta di i fødekasse når du ser di begynner og bli slitne og ikke spiser...
egentli er det ikke lurt å ha di i fødekasse , di kan holde inne og dø..
Di kan dø av å bli sjempe stresset..
Uff .. Dumt at de kan dø av fødekassen da Men gleder meg til ynglene kommer
Det beste er å ha flyteplanter yngelen kan gjemme seg i. Eller tett beplantning i karet.
Har ingen flyteplanter ;/ Har noen planter yngelen kan svømme inni da. + noe den kan gjemme seg inni, men der er det plass til voksne også.

Når jeg har fått yngelen skal den ikke være i fødekassen. Vil kanskje flytte de over til en stor nok bolle hvis jeg kan?
Molly&Guppy
Har ingen flyteplanter ;/ Har noen planter yngelen kan svømme inni da. + noe den kan gjemme seg inni, men der er det plass til voksne også. Når jeg har fått yngelen skal den ikke være i fødekassen. Vil kanskje flytte de over til en stor nok bolle hvis jeg kan?


Hei. Du kan nok trygt ha de i en bolle med noen planter i,det gjorde jeg
På den lokale dyrebutikken her, har de også ynglene i en bolle med planter, og de sa det går greitt. Bør skifte ut litt av vannet hver dag da.
Jeg hadde også littegranne grus i bunnen,men om det er noen fordel,vet jeg ikke. Det vil jo samle seg en del skitt etter yngelen også, så nå etter 4mnd.har jeg flyttet de i et lite kar(m/pumpe) på 20l. Det går også veldig bra.
Hei,ser du lurer på ting innen guppy,selv har jeg drivet med masse oppdret av guppy.
Jeg begynt i vinter med 4 stk,og nå har jeg over 40 stk,pluss at jeg har solgt en god del også.
Men det du sier skjedde med meg også,og jeg ventet i 3 mnd før det skjedde noe som helst,og da kom det 4 små guppyer,som nå har blitt 4 fine hanner med mørke rød farge.

Men husk å skru opp tempraturen i karret, og jeg vill anbefale deg om å droppe fødekassen,det er fordi fisken kan bli stresset og at fødselen kan ta lengre tid,og i vertse fall dø.
Jeg lar dem ha masse gjømmesteder og masse planter å gjømme seg i,da overlever de og blir fine guppyer.

Bare kontak meg viss det er noe du lurer på inne guppy.
FiskeTove
Jeg hadde også littegranne grus i bunnen,men om det er noen fordel,vet jeg ikke.


Ok Har nok mye grus igjen. Kan bare kjøpe en plante til de når de kommer.

olli
Men husk å skru opp tempraturen i karret, og jeg vill anbefale deg om å droppe fødekassen,det er fordi fisken kan bli stresset og at fødselen kan ta lengre tid,og i vertse fall dø. Jeg lar dem ha masse gjømmesteder og masse planter å gjømme seg i,da overlever de og blir fine guppyer.


Temperaturen nå er på 26 grader. Det går vel bra?
Vet ikke helt om plantene jeg har holder til at de kan overleve og gjemme seg. Har noen dalmatiner mollyer med de guppyene så tror nok molly hannen kjapper seg å spise de opp før de klarer å gjemme seg.
De andre guppyene kan vel også spise de opp.
Den ene planten min er ganske tett så voksne ikke kan gjemme seg inni, men ynglene kan. Jeg vil prøve fødekassen en liten stund og kanskje kjøpe eget akvarium som har mye gjemmesteder som jeg kan ta gravide guppyen oppi.
Da får den god plass også. Kan den bli stresset eller noe sånn av det og?
Hei,jeg hadde min helt oppi i 28 grader på det meste for å få de til å føde,men ikke sett tempratuere opp mere enn 1 grad hver dag.
viss du har godt nok med planter som yngelen kan hjemme seg i og viss du har andre hjemme steder vill den kanskje klare seg.
Gravide fisker blir som regels stresset når den flyttes over i ett nytt karr, og dette kan utsette fødselen.
Takk for svar

Tror du Javamose vil bli bra å ha? Eller Limnophila Sessiliflora? Har sett litt på de. Eller vet du om noen andre planter ynglene liker å gjemme seg i?
Jeg ville godt for javamose,det burde du bruke.
Hvor i akvariumet skal javamosen være da? Litt rundt overalt eller?
ja,kan godt bare la den ligge og flyte i karret også
Utsolgt for javamose

Men .. Skriver et spørsmål til deg olli.
Har en guppy som ikke bruker å komme når det er mat. Den spiser noen ganger hvis den klarer det eller hvis det detter ned som det sjeldent gjør, men så spytter den det ut. Det er en hunne og hun er utrolig tynn!
Hun blir ofte sky og gjemmer seg. Kan dette være bukvannsott?
Ligner veldig på stadie 1 i bukvannsott;
1. stadie: Fisken trenger seg ikke på for å spise, overser oftest maten. Om den tar mat, spyttes denne ut igjen. Fisken blir fort sky og gjemmer seg.

Hvis det er bukvannsott da.. Er stadie 1 farlig? Kan guppyene dø av det? Hvis jeg må kurere det .. Er eSHa 2000 eller Metronidazole best? Man får vel kjøpt det på en dyrebutikk?

Er litt nybegynner på sånn. Har ikke kurert noe som helst fordi fiskene mine har alltid vært friske
Hei hei.
Jeg regner jo med at stadie 1 er farlig,siden det er jo en sjukdom vi snakker om.
Det du kan gjøre er å sette den i karrantene i eget karr til den blir friks,og bytte vann ofte i det karret.
Du kan også prøve å knuse flakkföret i mindre biter med fingerne dine i lukket på boksen og så gi det til dem(viss du förer med flakkför da)

Selv har jeg ikke vært borte i noen av produktene du prater om,men viss du forklarer sitvasjonen til en i dyrebutikken så vill nok dem hjelpe deg med dette.

Viss javamose er utsolgt,så burde du spørre om de har en plante som er bra for guppy yngel,der de kan gjemme seg.

Håper du du fikk litt svar.
Ok. Får vel bare håpe den kan bli frisk. Kommer uansett yngel snart fordi har 2 gravide, men synd om den dør da (Hvis det er dødelig selvfølgelig)

Takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap