Avhengighet og en morsom historie

Hei

Jeg er relativt ny både her inne og i akvarie verdenen. Først må jeg si at denne siden er veldig rik på informasjon både av brukere og i databasene og det er jeg meget takknemlig for.

Har begynt pent med en 80 liter som allerede har blitt ganske så folksomt og i den forbindelse leter jeg etter noen som vil ha endlers og molly når de blir gamle nok. Blir jeg ikke kvitt de selv kommer jeg til å legge inn de gratis til de her inne som måtte ønske å hente dem

At Akvarieverdenen var så lett avhengighets skapende hadde jeg aldri trodd , jeg finner meg selv i å sitte å se mer på akvariet en TV'n og jeg har konstant lyst til å gjøre noe nytt med karet. Men for fiskens fred må jeg legge bånd på meg selv.

En liten morsom historie fra Søndag :

Jeg og samboeren min kom hjem fra hytta og jeg sprintet bort til akvariet for å finne reka vår siden jeg ikke hadde sett den siden onsdag. Jeg lette og lette men kunne ikke se den. Jeg bestemte meg for å ta opp et plastikk slott vi har (som mallene og reka ser på som den kuleste plassen i verden) og der fant jeg reka. Det så ut som den var spist på og jeg satte slottet på akvariet og gikk for å kvitte meg med reka på en forsvarlig måte. Mens jeg stod der og var litt vemodig hørte jeg dama skrike "REKA ER HER REKA ER HER" javel tenkte jeg , ja den er her , men jeg står med den i håven og den er ganske død. Jeg løp allikevel ut i stua og der ser jeg reka kravle ut av slottet sitt mot kanten av akvariet. Siden dama ikke vil ta i den løp jeg så fort jeg kunne mot den for å fange den i fallet men for sent. Kattene kom byksende i håp om en lettere rekemiddag. Kun en sklitakling i potehøyde og en rask sveip med håven reddet den og den ble forsiktig senket ned i karet og reka svømte glad og fornøyd videre uten noen form for skade. Den er monitorert og funnet i orden. Altså første gangen jeg har sett en reke gå ut av skallet sitt hehe

alynx
Velkommen til den fantastiske akvarie-hobbyen
Er selv rimelig fersk (september), og ble i likhet med deg fanget inn i den flotte lille undervanns-verdenen som man selv utformer
I disse dager driver jeg og setter opp akvarie nummer to, nummer en skal jeg kvitte meg med dessverre..grunnet plassmangel. Kjempespennende

HeHe, reka var nok i beste velgående ja Mye rart man skal oppleve, mine "ut-av-akvarie"-opplevelser er når kampfisk-damene mine bestemmer seg for å hoppe ut av foringsluka i sin iver etter mat :o Første gangen var jeg sikker på at hun kom til å stryke med.. Men nå har de prøvd en 3-4 ganger hver.. de er nokså groggy en liten time, men så er det full fart igjen.. utrolig hardføre fisker det der

Lykke til med flott hobby, og fortsett å dele hendelser av ymse slag, er artig å høre hva som skjer hos andre

~Øystein~
Plassmangel? Er da altids noen møbler en kan kaste ut...

Må si jeg lurte litt første gang gabon reka mi hadde skallskift jeg også (den er kjempestor)

Har en blågurami som ser ut til å like "ut-av-akvarie"-opplevelser, har måttet senke vannstanden da den gang på gang landet oppå dekkglasset....
Hadde det bare vært meg så hadde jeg lett fått plass til opptil flere akvarium..hehe.. Men må nok ta hensyn til samboeren :o
Tin-Tin
Hadde det bare vært meg så hadde jeg lett fått plass til opptil flere akvarium..hehe.. Men må nok ta hensyn til samboeren :) :o


Er nok lettest når begge er like hekta... Her er det 9 karr i en leilighet på 50 kvadrat . Forsøkt å ta med sammboeren på akvarieauksjon? Burde være en mulig måte å få den andre hekta
wow, ikke verst
Nja, har prøvd å få henne interessert..uten særlig hell. Har ikke vært på auksjon nei. Hun liker godt å se på et akvarium da, og synes det er gøy med yngel.. Men fra det til å la meg ha flere akvarium er nok veien lang..
så bra hehe

Nei tror ikke det blir aktuelt å få fler akvarium hjemme heller før vi finner et større sted å bo. Da skal vi nok i alle fall et større karr en 80 L.

Tin-Tin
wow, ikke verst :) Nja, har prøvd å få henne interessert..uten særlig hell. Har ikke vært på auksjon nei. Hun liker godt å se på et akvarium da, og synes det er gøy med yngel.. Men fra det til å la meg ha flere akvarium er nok veien lang.. ;)


Trikset er å la henne kjøpe fisk som er hennes "egen" (og da gjerne et slag det er lett å få opdrett på Funker ikke det kan du gi opp
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap