Flytte fiskene under endringer i akvariet.

Hei og hopp!

Fiskene trives, og jeg er glad. Men jeg lurte på en aldri så liten (eller eventuelt stor) ting. Jeg har en 60 liter med fisk og sånt i. Og jeg skal sette på bakgrunn, legge i sand og plante planter. Det skal endres totalt med andre ord.

Og i mens må jeg flytte ottoene og endlers guppyene. - Men hvor?!? :o)

Setter stooooooor pris på hjelp!!
bøtte balje eller tilsvarende. men pass på at det ikkje må ha vært i kontakt med såpe.
Plussmedlem
F.eks. noe sånt fra Clas Ohlson.
Husk at filteret blir flyttet direkte over i balja slik at filterbakteriene overlever.
Loomis
F.eks. [URLBLOCK1]. Husk at filteret blir flyttet direkte over i balja slik at filterbakteriene overlever.



Har fiskene og akvariepynt i bøttene jeg bruker til vannbytte, jeg. (Og KUN vannbytte!)
Fyller bøttene med vann fra akvariet og lar litt av vannet være igjen i karet (40-50%) imens jeg ominnreder. Fyller så karet med nytt vann samt vannet i bøttene.
Det blir veldig grumsete vann da man roter i mudderet i grusen og evt bytter dette, men det er jo bare bra å la endel dette være igjen i karet. Kjør heller pumpa en stund før du setter fiskene tilbake.

Har iallefall funka glimrende her. =)
Tusen takk for all hjelp!!!!
Plussmedlem
MzFishy
Har iallefall funka glimrende her. =)


Det fungerer nok glimrende ved kun ominnredning.
Men når trådstarter skal sette inn bakgrunn (innvendig) så må hele karet tømmes.
Silikonen trenger minst et døgn for å tørke.
Loomis
[QUOTE=MzFishy]Har iallefall funka glimrende her. =)


Det fungerer nok glimrende ved kun ominnredning.
Men når trådstarter skal sette inn bakgrunn (innvendig) så må hele karet tømmes.
Silikonen trenger minst et døgn for å tørke.

Heh... helt sant det. Har en tendens til å være litt kjapp på svarer'n, jeg. Ikke alltid jeg får med meg alt gitt.

Men det funker iallefall glimrende ellers da. =) Om man skal ha stor-ominnredning uten å silikonere og slikt.

Men det lønner seg vel uansett å spare på litt av akvarievannet og ha dette oppi da man fyller opp igjen.
Vanlige transportposer? Bør ikke være noe problem et døgns tid, pakk få i hver pose og bytt vann et par ganger samtidig som du sørger for fornuftig temperatur så bør det gå fin-fint.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap