Merkelig spørsmål...

Eg e altså i den fasen av livet der me blåse øyrevoksen ud me høymusikk.. håper virkelig fiskene ikje bryr seg :P
Någe så har ett okei svar?
Hei
Sindre Haaverstein
Eg e altså i den fasen av livet der me blåse øyrevoksen ud me høymusikk.. håper virkelig fiskene ikje bryr seg :P Någe så har ett okei svar? :)



Mi mining og opfattning av dette er at fisk får ubehaglige ristingar i vatnet.
Vanskleg å gi eit heilt korrekt svar,men ungå å ha akvarium/fisk nær høg musikk.
Sjølv så har eg gjort det samme,men flytta straks akvarie/ene når eg fekk vete det at det er svært dumt å utsette fisk for ubehaglegheitar.
guppyoppdretter
[QUOTE=Sindre Haaverstein]Eg e altså i den fasen av livet der me blåse øyrevoksen ud me høymusikk.. håper virkelig fiskene ikje bryr seg :P Någe så har ett okei svar? :)



Mi mining og opfattning av dette er at fisk får ubehaglige ristingar i vatnet.
Vanskleg å gi eit heilt korrekt svar,men ungå å ha akvarium/fisk nær høg musikk.
Sjølv så har eg gjort det samme,men flytta straks akvarie/ene når eg fekk vete det at det er svært dumt å utsette fisk for ubehaglegheitar.

Okei, takk
Plussmedlem
Det er ikke så veldig merkelig Lyd, musikk og fisk har blitt diskutert tidligere.
Bl.a. her , her, her og her.
Men e d ikje bare ein vane så de blir vandt til te slutt då ?
Stort sett
tortur med høy musik å bass te fiskene
Hvor er akvariet plassert i forhold til høytalerene?
Regner med at de reagerer på musikken, i og med den gir vibrasjoner...
Skal ikke påstå noe her, men det høres jo logisk ut. Det kan vel og ha litt med hvilke fisk du har!?!
Guppyer
Men.. okei... Hvis ikje guppyene er på mitt rom me litt musikk, så er de i kjellerstuå me masse tv lyder og ting som detter i gulvet.. uansett så står jo ikje musikken på 24/7. Men tenk hvis de faktisk liker litt lyd? tenk hvis de bare får luste å hoppe ud av akvarie å dø? eg vett ikje... :P
Sko likt å visst : )
bruk headset, så kan du høre på så høy musikk du vil uten at det plager noen :p
Sanne
bruk headset, så kan du høre på så høy musikk du vil uten at det plager noen :p

Smart, men då blir jo eg tunghørte, men okei.. skrue ned lyden og bassen..
Men forsett diskusjonen, eg vil få litt merre meininger :P
tja, jeg hører på musikk via headsett opptil 14 timer om dagen de siste 10-15 årene.. har fremdeles hørselen i behold, faktisk veldig god hørsel.

men jeg anbefaler å bruke noen kroner på et ordentlig headsett med god lydkvalitet. men det er jo lov å bruke huet og ikke spille så høyt at det gjør vondt og da :p
HEhe :P
Joda.. kan prøva mye løye.. kan spela litt sånn rolige salsa musikk så begynne kansje fiskane å dansa? kem vett
Jeg lurte egentlig på noe av det samme.. Jeg har ett akvarium i stua det er blir ikke plaget med lyd men jeg har 2 stk som jeg tenkte jeg skulle starte opp på vaskerommet for å kanskje prøve å avle frem noe fisk. Hvordan fungerer det med tanke på vaskemaskin og tørketrommel? Det er jo ett muret rom. så det er jo ikke noe vibrasjon i gulv eller vegger.. Håper noen kan gi meg ett godt svar på den
Inaktiv bruker
Fiskene våre virker ikke som om de bryr seg, men seff, akvariet står ca 2m fra høytalerne og sub'n min virker ikke..
Tror nok fiskene vender seg til d... lav musikk nå da, men de reagere ikke, mn hvis jeg dunker i bordet eller mister noe reagerer de :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap