Regnbue ciklide problem...

Fikk nettopp 2 regnbue ciklider i karet i dag.. å noe av det første jeg la merke til er at regnbuene hakket på de andre fiskene.

Etter en stund så roet dem seg ned litt, men nå ser det ut som dem hakker på en albino pansermalle jeg har, hele tiden!

Denne mallen puster fortere enn jeg noen gang har sett. og svømmer rundt som om den var i flammer! og når den legger seg ned stille så kommer en regnbue ciklider og biter... og da er det full fart på den igjen.. (ser alvorlig ut! den river med seg all grusen og kræsjer rett i glasset og grusen)


Mvh Sindre
Sindla
Fikk nettopp 2 regnbue ciklider i karet i dag.. å noe av det første jeg la merke til er at regnbuene hakket på de andre fiskene. Etter en stund så roet dem seg ned litt, men nå ser det ut som dem hakker på en albino pansermalle jeg har, hele tiden! Denne mallen puster fortere enn jeg noen gang har sett. og svømmer rundt som om den var i flammer! og når den legger seg ned stille så kommer en regnbue ciklider og biter... og da er det full fart på den igjen.. (ser alvorlig ut! den river med seg all grusen og kræsjer rett i glasset og grusen) Har noe lignende skjedd med dere? (så jeg glemte å skrive et spørsmål! hehe.. -.-) Mvh Sindre
Plussmedlem
En fisk som blir jaget vil naturligvis svømme for å komme unna plageåndene. Da går det gjerne fort over både stokk og stein...og inn i akvarieglasset.
Hurtig pust er da naturlig.

Ciklider vil gjerne ha revirer. Corydoras har en tendens til å bli plaget av dvergciklider i mindre kar.
takk for svaret er 80 liter jeg har
Sant d
helt vanlig adferd blant de det
80 liter er nok for lite til både dvergciklider og corydoras.

Jeg prøvde i en 110 liter, men måtte nødevakuere coryene ganske raskt.

Coryer skjønner ikkebegrepet "revir", mens ciklidene vil ha revir og jager alt som nærmer seg om de føler for det.

Det er vel rapportert at coryer har fått øynene hakket ut fordi de ikke skjønner at de må holde seg borte, og ciklidene angriper

Du må nok flytte en av de, for sammen kan de ikke være.
Den hakker ikke på de andre pansermallene eller fiskene... bare den min store albino.

får flytte den ned til dyrebutikken da :/ har ingen andre plasser som dem kan være


Takk for svaret.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap