Vanlig grus/sand?

Hei jeg lurer litt på om jeg kan bruke vanlig sand/grus i det ene akvariet mitt?
er det eventuellt noe jeg må ta hensyn til osv ved valg av vanlig grus/sand fra området her?

håper på raskt svar
Kan
bare snakke ut i fra mine egne erfaringer, bruker sand fra et lokalt vann her jeg uten å rense den på noen annen måte enn å sikte den for å få ut stein og kvisterog sånt, fun ker bra til meg det
Det høres jo bra ut. Mend et er det samme om jeg tar grus fra land istede for vann da eller? Jeg bor ikke så langt unna ett grustak der det er fin sand. Tenkte jeg da kunne sile den og skylle den jeg også. Men det er vell fare for avføring fra andre dyr i det kanskje?
Var
20 meter fra selve vannent den sanda jeg tok funka det, men fulgte med vann veridene nøye da( noe mann skal gjøre uansett i et ny oppstarta kar)
kjempe greier.. da kan jo jeg prøve også.. skal ikke ha fisk i det på en stund enda alikevell. så da kan jeg jo måle det en stund før jeg slipper noe fisk oppi...men da kan jeg vell også bruke vanlig stein som dekorasjon også da kanskje?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap