Åh , eg e så glad :d

I dag sku eg ta ut feskan og vask akvariume , men trur du ikke eg såg nå såm svømt fåran øyan mine !
Eg mått no se fleire gång : D !
Fikk tak i 10 guppy yngla som e i fødebingen nu , men veit ikke kordan som ha fådd onga ;S !
Og det va et slit å fang di , trur neste gang di ska bærre va oppi , sia eg har planta så di jømm seg i : D!

Eg vart så glad : D , e første gang eg ha fådd yngel : D !
Ser ut som fleire ska ha , men ho som eg trur fikk va ikke så stor :o !
Gratulerer.
altid gøy med yngel. men guppy føder hele tiden så eg ville bare la naturen gå sin gang for du ender opp med ganske masse etter kvert.
Tusen Takk !
Ja , tror ikke jeg gidder og ha di dær lenge , skal la di dra lamme di andre
Man holder styr på dem i fødekassen da !
Ja , skal gi bort når det blir for mange !
AnnikenJeanett
I dag sku eg ta ut feskan og vask akvariume , men trur du ikke eg såg nå såm svømt fåran øyan mine :D ! !


Håper du ikke tømmer akvariet helt, og flytter fiskene hver gang du skal rengjøre?
Nei , det jør jeg ikke..
Skulle bare fikse litt på planter og sanden osv..
Er første gang jeg jorde det..
Har du slamsuger da? Det er veldig lurt

Gratulerer da Alltid gøy å få noen søte små
ja , det har jeg : )
Takk for det
ja det er sjikkelig koselig , tror ikke mine egne øyner når jeg ser di : )
Grattis;)
Gratulerer til deg også, hehe.. kjekt med yngel gitt! Enig med deg at du har litt kontroll på de i fødekassa, jeg ble litt redd dem skulle bli til mat og fanget dem derfor oppi der, men tror heller ikke jeg gjør det neste gang dem yngler da Sikkert like greit at dem gjemmer seg selv slik mange sier her inne
Takker !
Ja , ellers kan jeg jo ikke vite hvor mange som lever hvis jeg lar di være sammen med di andre ..
Nei, neste gang tror jeg at jeg skal la di være sammen med di andre , må jo prøve litt av hvert da!
hehe ,japp : )!

Men , jeg lurer på enn ting , tenkte jeg skulle lage yngle kar siden jeg har fådd yngel.. har et 25 liter som jeg ikke bruker..
Men , har ikke varmekolbe til det , kan jeg sette en ovn under ?
slik at varmen holder seg?
Skal bruke vannet foreldrene er i ..
Du kan jo kjøpe deg en varmekolbe? Det blir vel mye bedre enn en ovn? Har selv et eget akvarium til yngel nå og der er det varmekolbe osv .. Tror vel det er best, men du får vente på svar fra andre først. Er ikke erfaren x]
ja , jeg kan jo det , men trenger du ikke pumpe ?
Har en slik som bare lager bobler , den er vell okei til ynglene..?
Hehe , okei
I en 25liter med guppy yngel trenger du ikke varmekolbe hvis du har karet stående i et rom med normal temperetur. En liten pumpe med brusestein funker ok, man får også kjøpt slike yngelfiltere til å montere på en luftslange, har selv aldri prøvd de, men regner med de er bra. Avler selv guppy i en 123 liter. lar yngelen gå der med foreldrene og masse Javamose. De sterkeste overlever og i lengden får man bedre Guppy av det, må bare passe på og få litt utskiftninger så det ikke blir for mye innavl.
Okei , ja , tror jeg bare skal ha det da..
Så tar jeg og kjøper varmekolbe med en gang jeg drar til byen !
Så bruker jeg bare ovnen i mens !
Ja, det er en slik jeg har , hehe , husker ikke hva den het ;p!
Ja , men dette var første gang jeg fikk yngel , så tenkte jeg bare skulle prøve å ha di i kassa litt :p , men neste gang skal di dra fritt lamme foreldrene.
Ja, tenkte jeg skulle gi bort mange når di vokser..
AnnikenJeanett
ja , jeg kan jo det , men trenger du ikke pumpe ? Har en slik som bare lager bobler , den er vell okei til ynglene..? Hehe , okei :)


Jeg har pumpe i yngelakvariumet mitt :P Men 2 .. er klemt inni pumpen : (
Så er ikke helt sikker på om den pumpen passer fint der (for ynglene da)
Min vanlige pumpe er ødelakt , må dra på dyrebutikken snart og kjøpe ny , er bare pinnen inni som er knekt.
stakkar.
Jeg kjøpte en guppy hann for 1 uke siden , og den døde dagen etter , så fikk jeg en ny siden vannet var klart osv . men så døde den og ...
Kan det være at den andre guppy hannen dreper di andre hannene ?
AnnikenJeanett
Min vanlige pumpe er ødelakt , må dra på dyrebutikken snart og kjøpe ny , er bare pinnen inni som er knekt. stakkar:(. Jeg kjøpte en guppy hann for 1 uke siden , og den døde dagen etter , så fikk jeg en ny siden vannet var klart osv . men så døde den og ... Kan det være at den andre guppy hannen dreper di andre hannene ?


Tror nok ikke det. Tror det skal være greit å ha 2 hanner fordi det er det mange som har. Kan være at du har andre vannverdier enn hva butikken har så blir den stresset fordi den kommer i vannet ditt.. så dør den. Ta med den døde så får du enda en ny i dyrebutikken
AnnikenJeanett
Min vanlige pumpe er ødelakt , må dra på dyrebutikken snart og kjøpe ny , er bare pinnen inni som er knekt. stakkar:(. Jeg kjøpte en guppy hann for 1 uke siden , og den døde dagen etter , så fikk jeg en ny siden vannet var klart osv . men så døde den og ... Kan det være at den andre guppy hannen dreper di andre hannene ?


Lite trolig, men skal ikke utelukke det. Har du en tøffing av en hanne så kansje. Hender at de napper finner av andre. Er vel om og se flottest ut.
Hmm, ja skal ta den med på dyrebutikken , men vet ikke om jeg får ny siden jeg ikke fikk kvitering..
Ja , men den jeg kjøpte hadde knekk på ryggen hadde den fårje og ..
Såg ikke det før jeg kom hjemm..
AnnikenJeanett
Hmm, ja skal ta den med på dyrebutikken , men vet ikke om jeg får ny siden jeg ikke fikk kvitering.. Ja , men den jeg kjøpte hadde knekk på ryggen hadde den fårje og .. Såg ikke det før jeg kom hjemm..


I den lokale dyrebutikken her hos meg forlanger de vannprøve av akvarievannet for og få igjen for død fisk. Har nesten alltid med vannprøve når jeg er å handler fisk. Tester vannet selv, men liker den ekstra sikkerheten med at de "godkjenner" vannet. Er jo ikke alltid lett å tyde disse hjemme testene. Skulle det være noe galt med vannet vil de sikkert hjelpe til med å få riktige vannverrdier i forhold til hvilken fisk man har.
Ja , må ta med vannprøver her og .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap