Yngelakvarie

Heia. Fant et lite komplett 18-liters akvarium på den lokale dyrebutikken i dag. Tenkte å bruke det til oppvekstakvarium for yngel.

Men jeg synes tanken er så fin at jeg vil gjerne ha den oppe å gå hele tiden, enten med planter i eller noe som trives i noe så smått.

Hva må jeg ha oppi for å holde liv i filterbakteriene når det ikke er yngel i det? Holder det med planter, eller må jeg ha noe mer for å opprettholde filteret?
Ja
tenkte på det. Men er det nok for å holde filterbakteriene i live?
Og hva forer jeg reker og snegler med??
No det ja
litt grønsaker salat kål, grønne ting, + malle tablleter
det vil definitivt hjelpe på, noen små yngel lager tross alt ikke så mye avfall. synes reker og snegler i yngelakvarie er en kjempefordel da disse tar unna en god del avfall og bryter det ned. snegler spiser det meste, samtidig som denne avføringen ikke fører til særlig nitritt.
Heia :)
Høres bra ut. Og yngelen blir ikke rekemat? Mulig å få tak i reker og snegler i sjappene her i byen?

Jeg spurte i dag om hva slags filter som fulgte med 18-literen og om jeg kunne kickstarte det. Fikk til svar, "joda, bare du bruker samme vannet så.."
Da jeg så påpekte at bakteriene satt i filteret og ikke var i vannet fikk jeg bare et rart blikk tilbake..

*rister på hodet*
vanlig reker plager nok ingen fisk, de er små og totalt harmløse. Fins nok desverre ikke her i byen, men tar du deg en tur innom kan du få med deg noen

Når du skal kickstarte filteret er det bare å tømme litt av slammet fra filteret i lilleakvariet. Det meste havner til slutt i pumpa, og da er du langt på vei
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap