Sand problem!

Hei

Før hadde jeg engelsk elvegrus, og det var ikke noe pproblem å slamsuge. Nå har jeg fått sand, og jeg har et lite problem. Når jeg skal slamsuge er det veldig vanskelig å ikke få med all avføringen og slikt, uten å suge opp masse sand. Jeg har prøvd å holde slamsugeren litt over sanden, men det er vanskelig å ikke få med sand. Er det en teknnikk jeg ikke klarer?


Takke for svar


Mvh Stian
Siden sanden er for lett så den har det lett å følge med under slamsuging. Det er nesten umulig å unngå, men du kan begrense det ved å ha utblåsing på en side av akvarie. Avføring og matrester vil samles seg et sted rett under utblåseren. Du slamsuger bare der.
det der styret jeg litt med ogsmen innså at det blir som regel ikke voldsomme mengder sand som forvinner da... veit ikke hvor du gjør å av vannet du bytter men hos meg går det ut vindet og det som ligger igjen er kanskje en "kopp" med sand.. i det nye karet mitt ligger så og si alt rusket under innsuget på filteret..men hvis du syns det blir mye sand ut funker det å tre den slangen nedi ei bøtte hvis du feks suger vannet ut..da blir sanda liggende igjen der og vannet renner over bøtta...
Sanda som kommer oppi bøtta når jeg slammer, følger sjeldent med avføringen og matrestene i do, så når jeg heller vann oppi akvariet igen, heller jeg slik at sanda renner tilbake i det=)
Inaktiv bruker
Jeg har valgt å ikke slamsuge. Jeg passer heller veldig på å gi rett mengde fôr. Har også kjøpt reker som spiser både fôrrester og avføring
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap