Fødekar og magnetrenser

Jeg har akkuratt kjøpt fødekar og magnetrenser.
Hvordan fester jeg fødekaret i akvariet? bare legger jeg det oppi eller fester jeg det med ett eller annet?

HVilken side skal inn og hvilken side skal ut på magnetrenseren? Er det den glatte eller grove som skal inn?
Bare plasser fødekassen hvor du vil i akvariumet i kanter osv .. Man kan ikke binde fast i noe.

Grove skal nok inni. Har grove inn selv og glatte utenpå.
Skjønner ikke helt!

Hvordan legger jeg fødekaret oppi?

Flyter det rundt i akvariet eller hva?
Hvis fødekassen din er av blank plast med to "håndtak" på sidene vil den flyte av seg selv. Hvis det følger kroker med til å feste den skal den festes på kanten. Finnes flere typer fødekasser... Prøv og se om den flyter.
det er med "håndtak" men ikke kroker.
Går det evt. å lage kroker hvis jeg ikke vil at den skal flyte rundt?
Er et helt sikkert at den flyter?h
Ja, den flyter. Det samler seg luft under de håndtakene, og dette holder den flytende. Klem den inn mot glasset i et rolig hjørne i karet (ikke akurat der vannet kommer ut av filteret), så vil den ligge rolig.
Slørhalen
Jeg har akkuratt kjøpt fødekar og magnetrenser. Hvordan fester jeg fødekaret i akvariet?

Her er et blide av hvordan Erlend har gjort det.

Slørhalen
Hvilken side skal inn og hvilken side skal ut på magnetrenseren? Er det den glatte eller grove som skal inn?
Regner med at du mener en "algemagnet" , eller algeskrape og her skal filten være tørr og demed på utsiden. Den grove siden skal dermed være inne i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap