Hoppe-fisk?

Der er fisk som gjerne tar en tur ut av akvariet om de får muligheten. Lette i fiskebasen, men kunne ikke svare på om mine er 'hoppere'. Tror ikke de er det, men kan noen bekrefte dette for meg?

De jeg har er:
Guppy
Molly
Sverddragere
Platy
Neon Tetra

Hilsen
Hanne.

Selv om fiskene dine ikke er fisk som vanligvis hopper, kan nok alle på lista de hoppe ut at et akvarium.
Spesielt om de blir skremt av andre fisk eller ting utenfor akvariet.
Har selv opplevd å finne platy og sverddragere på gulvet når jeg har hatt de i en bøtte full av vann (ommøblering av akvariet). Og ei venninne av meg hadde neontetra som hoppet ut av akvariet pga. at de ble stresset av scalaren hun hadde sammen med de.

Anbefaler å ha noe dekke over akvariet uansett hvilke fisk som er i. Bedre føre var..
Takk for svar!
Har planer om å kjøpe foringsautomat til vi skal avgårde på sommerferie, og et par jeg har sett på må stå uten evt lokk på akvariet.
Får se hva jeg finner på!

Hvor lenge skal dere på ferie, er det ikke mer enn ca 2-3 uker kan fisken klare seg med det som finnes i karret. Evnt om man får noen til å fore de 1 gang i uka. Legg gjerne frem maten i posjonspakker, slik at det ikke blir feil.
Det er en mulighet å få noen til å mate de, synres bare det høres greit ut med forinsautomat, da vet jeg hvor mye de får og hvor ofte.
Ser ikke bort fra at der er noen yngel og, så jeg liker å vite at de får i seg det de trenger
Går ann å kjøpe en sånn tablett som du putter i, og som vare i 2 uker.
Yngel finner alltids mat rundt om kring
Har brukt disse tablettene til og med når jeg har vært borte i 2 måneder. Fikk husverten min til å dra innom hver andre uke å mate dem med tablettene. Fiskene var ikke like fet som da jeg dro, men ikke tynn heller, å ingen var "borte"
Mine er ganske feite, så de kunne vel ha godt av en slanke- kur, men men. Skal sjekke tablettene. Det er jo en veldig god ide!
Takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap