150 l teknisk utstyr

Hei.
Trenger mye hjelp.
Har akorat kjøpt et akvarium uten pomper og sånt på 150 liter.
Men det er 2 lys.
Hva annet trenger jeg for å kunne ha fisk og planter der, av teknisk utstyr?

Er ny på dette her !!


Takker alle for svar


[External Image]
Hei og gratulerer med akvariet. Du trenger ei god pumpe,varmekolbe,termometer,grus og planter. I dyrebutikken bør de kunne gi gode råd om hvilke og hva dimensjonene bør være. Pumpa bør etter mitt syn pumpe 4g akvariestørelsen.Dvs min 600ltr i timen. du bøt kjøpe ei pumpe som er lett å modernisere,dvs endre filterkasse og impeller. Av planter bør du ha min.10stk. Kjøpe du rette typene blir det avleggere i hytt og kav. I tillegg bør du ha aquasafe og en startkultur som du får i dyrebutikken. Med dette skulle du være godt på vei ei stund. Lykke til.
Det jeg tenker angående pumpe er at det skal være laget for akvarier som er dobbelt så store. Pumpene blir ofte testen uten filtermateriale, og med filtermateriale i halveres ofte effekten.

Varmekolben kan være på 100-150 watt. De fleste trenger ikke aquasafe i Norge fordi vannet er bra her, men det kan brukes hvis du vil. Startkultur med filterbakterier er unødvendig, innkjøringen av akvariet vil mest sannsynlig ikke gå raskere enn uten startkultur. Eventuelt kan du også ha et luftfilter for å tilføre ekstra oksygen og små "bobler" mange synes er pene. Men hvis du har filterutblåset slik at vannoverflaten konstant er i bevegelse, blir det vanligvis tilført nok oksygen uten luftfilter.

Lykke til!=)
Takk for svar.
Moro med gode svar
Takk for svar.
Moro med gode svar

Men åssen pompe?
Kan ikke så veldig mye av pomper og sånt !!
Hei.

Her er tre forslag til pumper. Du finner lett info om du søker etter de på nettet!
Bl. a. webzoo, som annonserer på dette forumet selger disse.

Tetratec IN1000

Fluval 4 1000 L/H

Eheim Aquaball 2212
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap