2 palletciklider overleve i 4 dager?

Hei!


Jeg skal nå reise bort i 4 dager. Kommer mine to palletciklider til å overleve dette eller burde jeg kjøpe feriefor? Hunnen er ca. 4 cm og hannen ca. 6 cm.



Mvh Stian


Fisk kan gå fint 4 dager uten mat.
I naturen skjer det ofte at fisk kan gå lenge uten mat.

I et godt innkjørt og balansert akvarium kan fisk fint gå noen dager uten tillførsel av mat.

For guds skyll IKKE kjøp slike "ferietabletter" med mat man putter i karet, de forurenser mer enn hva som sundt er og er ikke god mat for fisken eller miljøet i akvariumet ditt.

Før du drar, gi normalt med mat til de, ikke overfore.

Fisker er fra naturens side ganske fleksible på dette med foring, det er kun i et akvarium fisker får regelmessig for, i naturen er det si som så. Der må de hele tiden jakte og lete etter mat.

Ok, men jeg skal også reise bort i 1 uke litt senere i ferien. Vil dette også gå bra?
Jada...
Når du kommer hjem etter 4 dager, ta et godt vannbytte min 30%... for så vanlig og med variert for frem til du skal reise igjen. Gi gjerne frysefor som mygglarver kombinert med et godt flak/granulatfor.

Ta et vannbytte på min 40% dagen du reiser bort for 1 uke.
For godt dagen du reiser...IKKE overfor, allt vil anntaglig da ikke bli spist opp, og heller ligge å råtne. Det vil en ikke ha noe av.

Hvis fisken din er frisk og i godt hold når du reiser vil den tåle disse dagene uten mat. Er fisken ikke i godt hold vil jeg ikke annbefale å reise bort før en er 100% sikker på at en har friske fisker.

Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kr Dahlen
Reklame for plussmedlemskap