Skikkelig uflaks.......

har hatt akvarium i mange år....så fant vi ut at vi ville ha oss et større akvarium, med piraya fasinert av den fisken....etter 1 uke,sprakk akvariet.....skikkelig uflaks kan en si. noen som har vært borti at glasset i akvariumet plutselig sprakk?
men nå får vi da nytt akvarium....bør pirayaer ha sand eller grus? hvilke planter annbefales?
elisa
har hatt akvarium i mange år....så fant vi ut at vi ville ha oss et større akvarium, med piraya:) fasinert av den fisken....etter 1 uke,sprakk akvariet.....skikkelig uflaks kan en si. noen som har vært borti at glasset i akvariumet plutselig sprakk? men nå får vi da nytt akvarium....bør pirayaer ha sand eller grus? hvilke planter annbefales?


Ojda. Dette er vel alle akvaristers mareritt. Særlig om tanken står i stua......


Håper det går bedre med det nye. Dersom et kar blir plassert på en måte at bunnen får trykksoner så kan det sprekke. Derfor viktig å ha en matte i bunn når man skal ha mye innredning. Også¨greit å ha en underlagsmatt under selve akvariet. Mellom bordet og tanken (dersom det står på bord.)


-Tim
elisa
har hatt akvarium i mange år....så fant vi ut at vi ville ha oss et større akvarium, med piraya:) fasinert av den fisken....etter 1 uke,sprakk akvariet.....skikkelig uflaks kan en si. noen som har vært borti at glasset i akvariumet plutselig sprakk? men nå får vi da nytt akvarium....bør pirayaer ha sand eller grus? hvilke planter annbefales?


Husker du eller vet du hvilken produsent/merke det var på det akvariet? Hvor mange liter var det på? Og hva slags underlag stod det på da ulykken skjedde?
det var 240 l akvarium. merke "mp eheim aquaries" med stort underskap som hører til. glasset sprakk midt på natta,i bak kant, der ingen kan komme til. sto med vann i over ei uke,før det brått gikk galt om natta......
uff er ikke noe morro høre slike skrekkhistorier.

jeg å har tenk hva hvis stua karet slår sprekk, spesielt kjipt når man leier hus.
Enig, kombinasjonen utvendig filter og dyrt teppegulv i leiebolig er lite betryggende

Tør ikke tenke på sprekk i glasset og 500liter på teppet.
Trist å høre om ditt uhell.
Når det er sagt så tillater jeg meg å minne på at pirayaen er en stimfisk og blir ganske stor etter hvert. En 240 liter som dere hadde blir da noe snau for å holde piraya.
Har dere anledning ville jeg sterkt vurdere å gå for en dobling av literantall.
Joakim
Trist å høre om ditt uhell. Når det er sagt så tillater jeg meg å minne på at pirayaen er en stimfisk og blir ganske stor etter hvert. En 240 liter som dere hadde blir da noe snau for å holde piraya. Har dere anledning ville jeg sterkt vurdere å gå for en dobling av literantall.



Blir ikke Piraya kanibalistiske når plassen blir for liten?


-Tim
De er det litt uansett etter min erfaring.. Tror ikke underlaget er det viktigste for denne fisken, men tett beplantning og mange gjemmesteder er viktig da dette er en sky og feig fisk. Jo tryggere den føler seg jo mer ser du av den
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap