Tips? fargerike fisker

En gang for leeeenge siden så jeg en fisk i en dyrebutikk. Jeg syntes denne fisken lignet på Fomle *fra disny filmen den Lille havfruen* Noen som har peiling på vilke fisk dette kan være? Kan det faktisk ha vart en kjempe gull fisk? blir vanelige slør haler så store? for denne var stor!!!!

Så sitter jeg og leter etter fisker jeg til slutt kan ha oppi akvariet mit på 250liter, Jeg har kommet frem til at jeg vil ha en del små stim fisker,
Men så ønsker jeg og finne en større hovedfisk, ønsker at denne fisken skal være fargerik! men ønsker også at den ikke skal spise små fisk og yngel.

Er det noen som har navn på stor fisk med masse ferge som ikke spiser yngel som jeg kan kjekke ut?
Og noen som vet om denne Fomle faktisk var en gulfisk?

på forhånd takk
agathe
En gang for leeeenge siden så jeg en fisk i en dyrebutikk. Jeg syntes denne fisken lignet på Fomle *fra disny filmen den Lille havfruen* Noen som har peiling på vilke fisk dette kan være? Kan det faktisk ha vart en kjempe gull fisk? blir vanelige slør haler så store? for denne var stor!!!! Så sitter jeg og leter etter fisker jeg til slutt kan ha oppi akvariet mit på 250liter, Jeg har kommet frem til at jeg vil ha en del små stim fisker, Men så ønsker jeg og finne en større hovedfisk, ønsker at denne fisken skal være fargerik! men ønsker også at den ikke skal spise små fisk og yngel. Er det noen som har navn på stor fisk med masse ferge som ikke spiser yngel som jeg kan kjekke ut? Og noen som vet om denne Fomle faktisk var en gulfisk? på forhånd takk :)


En gullfisk (ekte) kan vel bli rundt 35cm eller noe slikt mener jeg å ha lest.

Lille havfruen er jo bassert på saltvannsfisk. Var ikke et saltvannskar du så? Generelt kraftigere farger på saltvannsfisk.

Hva legger du i stor fisk? Du kan jo ikke ha de virkelig store i en 240 liter. Slike som Kattemaller og Oscar blir for store. Dersom du med stor mener i området 8-10cm, så synes jeg en del regnbuefisker er meget pene.


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap