Kampfisker sloss.

Jeg har en hann og hunn kampfisk som slosser! Hunnen har korte finner, men kan det være en plakat hann? Hun vil ikke slippe han! hun har nesten spist opp halen! De har ikke vært sånn før. Jeg kan ikke se eggeleder greie på hunnen. Har en til hunne, men ser det ikke til henne heller. Det sto: Betta splendens hunn på butikken :S
Plussmedlem
Skill dem hvis du har mulighet, og la de få tid til å roe seg ned. Så kan du kanskje introdusere dem for hverandre igjen etterpå.
Hvordan ser akvariet ditt ut? Mye gjemmesteder, planter o.l? Hvor stort er det og er det andre fisker der?
Hunnen har sluppet og hannen har mistet mye av halen. Han ligger bare på toppen og ser livløs ut, men puster.

Det er 93 l. 1 hann kampfisk og 2 hunner. Jeg har 8 planter og de kan gjemme seg i de + under en stor stein.

Er det farlig med halen til hannen når han har mistet uutrolig mye?
Bytt ekstra med vann fremover, rent vann er med på å forhindre at det går sopp eller infeksjon i sårkanten. Forhåpentligvis vokser finneprakten ut igjen uten problemer

Hunnkmpfisk kan være noen skikkelig grinebitere, så det er godt mulig du har en sint dame, og ikke en hanne. Jeg kjøpte en hann og en hunn og satte de i en 110 liter, men måtte evakuere damen da hun angrep hannen min. Du bør nok vurdere å skille de, eventuelt se om flere planter hjelper på.
Plussmedlem
Det folk kanskje ikke vet med kampfisk, og det butikkene ikke opplyser, er at de krever utrolig mye plass! Og det er ikke bare hannene som er territorielle, også hunnene lager et eget et, dog litt mindre enn hannenes. Derfor kan det skje i små miljøer at hunnene og hannene sloss.

Det å miste finnen er i seg selv ikke dødelig slik du beskriver det, men det fins en risiko i at han nå er så stresset at han tilslutt går inn i sjokk og dør. Og kommer han over det, må du være obs'e på finneråte da det lettere kan komme nå når hans immunforsvar er svekket og finnen sår og skadet.

Hvis hunnene fortsetter å plage ham, må du nok skille dem.
Jeg har Esha 2000 og det er vel mot finneråte?

Hvordan skal jeg skille de? Har to til akvarium jeg kan flytte hannen eller hunnen oppi, men de er opptatt. Kan jeg ta en guppy fødekasse i akvariumet og tar hannen eller hunnen i? Den kan selvfølgelig ikke være i den noe lenge. Fjerner risten og sånn.
Nå gjemmer hannen seg mye.

Den sinte hunnen begynner å jage den andre hunnen nå.
Hvordan ser man egglederen på hunnene?
Det er ikke alle kampfisker som kan holdes sammen med andre kampfisker, og denne hunnen høres ut som en slik kampfisk. Enten skill den og la en bo alene resten av livet, eller gi den til noen som har mulighet til å la den bo alene.
Jeg vet ikke om noen som kan ta den imot.
Jeg vil heller ikke sette hun i en bolle som er så liten :S
Hun passer ikke sammen med fiskene i mine andre to akvarium heller.
Annonser her i forumet at du vil gi den bort og at den må bo alene. Den klarer seg fint i ei bøtte eller bolle til du får gitt den bort. Bedre enn at de andre fiskene skal terroriseres på ubestemt tid.
Ok. Kan jeg ikke gi den tilbake til dyrebutikken?
Du kan gi den til akurat hvem du vil for min del, bare hun ikke fortsetter å bo sammen med fisker hun kan skade.
Hun blir sammen med andre hunner hvis jeg gir henne til dyrebutikken, men hvis jeg leverer den tilbake får jeg en ny.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap