Blå acara sammen med gullfisk.

Hei

Jeg lurer på åssen dette går`? har noen hatt disse sammen?

Ser vannkrav, ser de kan gå sammen med tanke på det.

Hvis gullfiskene, eller acaraene skulle legg egg, blir disse fort spist opp da?

Vet Blå acara kan bli agressiv ved lek.



Disse blir da i ett 160liter. 3 gullfisk, (ca10-12cm)

Anbefaler dere kunn ETT par Blå acara ? eller 2 par?
Inaktiv bruker
jeg sier nei for tempraturforsjelen er stor på dise artene gullfisken liker kalt vann og Blå acara vil ha lit varmere van en 20 grader så jeg vile ikke ha mikkset di sammen
Hei Trond,

Det er flere grunner til at jeg ikke ville forsøkt meg på dette. Temperaturpreferanser er som David nevner en av de. Den mest prekære vil jeg tro er det faktum at gullfisk liker å bevege seg mye rundt i alle deler av karet, noe ikke acaraene vil like.

Siden acaraene er revirhevdende vil dette by på trøbbel, særlig siden gullfiskene ikke har begrep om hva et revir er, og vil svømme seg inn i trøbbel igjen og igjen. Dette vil føre til skader på fisken, og stress, som i sin tur lett fører til infeksjoner og sykdom.

Gullfiskene du nevner er allerede ganske store (og større blir de, raskt), og trenger mye svømmeplass. De begrenser også kraftig hva du ellers kan ha i karet både fordi de liker å spise planter, og fordi det er få andre fisker de kan gå sammen med.

Jeg ville nok latt gullfiskene fått et annet sted å bo med bedre plass, og heller tenkt ut en fiskesammensetning i karet uten disse.

ok skjønner hva dere mener

Dette karet er til gullfisk'n min på vintern. så jeg må bygge opp fisk rundt disse.

Gullfiskene blir større ja, vil iallefall ha de i denne 160litern i år.
har ikke råd til enda ett kar nå, å madammen har jo satt akvarie stopp.

Har jo 240litern, men i den er det fiskesuppe å mye planter.


Har noen noen tips til fisk som gullfisk trives med?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap