Selskapsfisk??

hva menes egentlig med selskapsfisk? er det fisker som trives i selskap med andre typer fisk eller hva? hvilke fisker er det? har et akvarium med platy, gullfisk, kuhliål og algespisere, er det selskapsfisk?
Selskapsfisk er noen skikkelige partyløver.
Gjenkjennes ofte ved at de har dårlig morgenånde, utro så det holder, og bedriver utstrakt partnerbytte.

Med begrepet "selskapsakvarium" menes at man har akvariet for utseendet, man har ikke tenkt på f eks kun fisker fra Asia. Eller kun en art.

Under "Kunnskap" finner du en akvarieordliste, der er de fleste begreper forklart
Ninsert
hva menes egentlig med selskapsfisk?


Her finner du ut hva et selskaps-akvarium er
På engelsk kaller de det for "community tank".
Rett og slett et akvarium der ulike fisker fra flere verdensdeler, forskjellige arter, og ulike planter osv er blandet sammen.

De fleste vanlige akvarister har selskapsakvarier - og da blir jo også fiskene deres selskapsfisk fordi de bor i et selskapsakvarium

Men jeg for eksempel har mange arts-akvarier, der jeg kun har en fiskeart og har planter fra samme verdensdel som fisken. Jeg har dette i mange kar, og har ikke så mange selskapskar. Men noen av dem har jeg også, og de inneholder litt blandet fisk, som ikke nødvendigvis er fra samme land eller kontinent.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap