Må pumpa gå hele døgnet?

Jeg har et lite akvarium, som har en pumpe som bråker sinnsykt mye.

Har ikke mulighet til å skaffe en ny for øyeblikket, så jeg lurte på om det går ant å slå den av om natta (så jeg får litt søvn), uten at det har noe å si for rekene?
Dersom det er filterpumpen, så er det ikke en god ide. Bakteriene trenger oksysgen, og uten sirkulasjon blir også filtreringsefffekten veldig liten.


-Tim
Marbor
Jeg har et lite akvarium, som har en pumpe som bråker sinnsykt mye. Har ikke mulighet til å skaffe en ny for øyeblikket, så jeg lurte på om det går ant å slå den av om natta (så jeg får litt søvn), uten at det har noe å si for rekene?


Hvis du mener selve filterpumpen, så er svaret:
Nei, det kan du ikke. Da risikerer du nitritt og rekedødsfall.
Det var det jeg trodde. Får kjøpe et par gode ørepropper da.
Hvilken pumpe har du som bråker så mye?


-Tim
Den som fulgte med aquabox'n.
Har også en fluval liggende, men synes ikke den bråker noe mindre. (tror d er noe feil med den)
Fluval pumpene skal være tilnærmet "lydløse"så da er det noe feil med den viss den bråker som fy.
er det sånn fem eller 17liters aquabox? jeg har ett på fem, der jeg ha rekene mine, og den lager ikke en lyd.. ü
prøv å få lagt ett eller annet mellom akvarieveggen og filteret som ekstra sugekopper. Hvis det er vibrasjonene som bråker vil det bli bedre da. Er det selve filteret som bråker er det lite å gjøre med det.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap