Agurk, erter etc

lurerpå hvor ofte/ mye agurk, erter etc jeg kan ha i mitt 60 l kar? Har to sugemaller og ca 10 eplesnegler, guppyer, platyer, mollyer og tetraer.
Bare ha oppi godt med grønt så det ikke blir krig om maten. Ta så ut restene dagen etter. Jeg har 2 ancistrus, 4 SAE og 4 Kuhliål. Legger oppi 6-8 erter eller 2-3 agurkskiver. Fordeler det litt rundt omkring fiskene får litt albuerom.

Jeg lar restene ligge i mitt kar, da kuhliålene spiser det opp i løpet av noen dager. Jeg har også skikkelig overkill filtrering så nitritt ikke blir noe problem. I en 60 liter ville jeg vært veldig nøye med å plukke opp restene innen ett døgn.

-Tim
Kan jeg ta ut agurk og så legge i ny med en gang - slik at det alltid er agurk tilgjengelig?

Det er ikke nødvendig å gi deg To-tre ganger i uka er nok så lenge du ellers forer litt variert.
Agurk på sees på som snacks. Det inneholder ikke nok næring for fiskene i lengden.


-Tim
Kva er så då den mest næringsrike maten for ancistrus til dømes?
SindreKul
Kva er så då den mest næringsrike maten for ancistrus til dømes?


Det de MÅ ha er røtter å gnage på, de hjelper til med fordøyelsen. Grøntfor er best når det er variert, slik at det dekker mest mulig av de forskjellige næringsstoffene. Algetabletter som inneholder spirulina er spesielt gunstig tror jeg. Dessuten har de godt av litt proteiner også, mine spiser litt røde mygglarver innimellom.
Maretard
Det de MÅ ha er røtter å gnage på

Det kommer ann på hvilken Ancistrusart man snakker om. Dessuten finnes det tabletter som inneholder trefiber.

Likevel synes eg at å anbefale røtter i Ancistruskar er et greit generelt råd.

Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap