Rar guppy??

jeg har en hann guppy, fire hunn guppy og fire neontetra. guppy hannen min har mistet litt av halen og han svømmer i et hjørne av akvariet mitt hele tiden. De tre guppy yngelen holder seg med tetraene, og den voksne hoa svømmer alene. Men hannen står stille i vannskårpa og den er helt hvit på kroppen. og han spiser ikke. hva kan dette komme av?? er han litt ensom??
Han er syk. Hvis du med "hvit på kroppen" mener at det er kommet et slags belegg på han som gjør han hvit, ville jeg antatt det dreier seg om en sopp-infeksjon. Det leder også til det neste spørsmålet... hva har skjedd med halen hans? Det er mulig soppsykdommen har bredd om seg, eller han kan ha fått finneråte på halen. Begge deler må medisineres.
Anbefaler at du snarest mulig kjøper en flaske med Esha 2000. Den hjelper mot både sopp og finneråte. Og det beste med den medisinen er at den ikke ødelegger filterbakterienkulturen din. En hel del andre medisiner gjør det, og da har man et forgiftningsproblem etterpå (nitritt).

Det er ganske få dyrebutikker som har den medisinen, så den må nok bestilles på nettet. Siden du bare såvidt er tenåring, så anbefaler jeg at du får hjelp av foreldrene dine til å bestille, det må gjøres i navnet til en voksen.
halen han sin er blitt bitt av, der jeg kjøpte han sa hun at en av de andre fiskene hun har hadde bitt av halen. men i natt svømte han gærnest av alle, og på morgenen i dag var han blitt litt mindre hvit men jeg skal se om det går å få kjøpt medisiner til han
nå har hannen min blitt vanlig farge igjen?? rart????????
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap