Hvor masse kan jeg ha i en 63l ?

jeg lurer på hvor mange fisker jeg kan ha i en 63l jeg har 2 små slørhaler fra før av.

jeg tenkte meg dette.

2 slørhaler (har allerede)
5 minimaller(eller 2-3 vanelige sugemaller/1-2 pansermaller)
1-2 epplesnegler.

og planter da seff.

skal epplesnegler foresten ha en spessiell mat?

kom gjerne med andre forslag av dy og anbefalinger av planter og sand.

plantene mine kjøpes på ikea. de koster 25kr og vokser fort.

gi meg svar med mange detaljer og mat stell og alt.
Inaktiv bruker
Skal du ha pansermaller, burde du ha minst 4. Jo fler jo bedre

Otto vil jeg anbefale som algespiser. De er meget flittige. 4 ottoer ville være fint. De er også mindre enn sugemaller.

Eplesnegler spiser alger, så du trenger ikke å gi dem noe mer mat. Gi litt agurk i ny og ned, slik at de ikke spiser plantene.

63 liter er litt lite til slørhaler, men er langt bedre enn en bolle!
Jeg ville hatt 21 grader i vannet i og med at slørhaler skal ha kaldt vann.

-Mat slørhalene 2-3 ganger om dagen. Men gi små porsjoner!
-Annen hver dag, kan du slippe ned en algetablett til evt. otto eller sugemaller.
-Skal du ha Corydoras, (pansermaller) burde du gi dem tabletter for bunnlevende dyr, eller tabletter for cory. Mat 2-3 ganger om dagen.

Om du skulle være så uheldig å gi for mye mat, må du fiske det opp med en håv eller slamsuger! Mat som blir liggende i akvariet, forurenser vannet.
Du burde være klar over at gullfiskene dine må ha større kar etter hvert, siden disse burde ha minst 200 liters om voksne.

Jeg ville personlig ikke hatt noe annet enn kanskje en algespiser sammen med gullfisker, siden de forurenser mye og trenger kraftig filter, så med mindre karet er overfiltrert allerede ville jeg kun kjøpt et par-tre ottoer eller noen få eplesnegler. Ottoer er litt følsomme og skal ha et godt innkjørt kar, gjerne med litt alglevekst, men hvis du ikke har alger kan du gi dem grønnsaker og algetabletter hver dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap