Kjapt om antall

Jeg har lyst på et småfiskkar.. tenker 15-20 av hver, 4 arter pluss reker... 126 liter. Burde gå bra det?
Eneste skulle være hardheten, vet det er litt kræsj der på to av artene, så lurer litt på å sette opp to kar :P

Arter :
Boraras Brigittae
Eirmotus octozona
Sawbwa Resplendens
Trigonostigma espei
viftereke
vet mange anbefaler å ikke ha mer enn to forskjellige typer stimfisk i samme akvarie da det fort blir et kaotisk inntrykk av det.
Jeg er ikke kjent med de artene der, men bifaller det Pål sier. Har gått i den fella der selv.

Det er jo så mye flott fisk å velge mellom, men du blir faktisk sliten i øynene av å se på for mange forskjellige i et å samme akvarium.

Jeg skjønte det egentlig ikke helt selv, før jeg begynte å se på bilder av kar som har bare en stimfisk, og prøvde det selv. Da så jeg godt hvor slitsomt og kaotisk inntrykk det gir å ha for mange forskjellige i samme kar. Da er det mye flottere med en skikkelig stor stim av den arten du velger

Har også funnet ut at det peneste er fisk med samme farge. Ikke særlig relevant her, men.. jeg har sett f.eks akvarier med bare røde guppy. Det er jo rett og slett dekorativt i forhold til å ha samme antallet - men forskjellige farger. Et helt annet inntrykk meg en gang
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap