Hvordan få filteret til å henge fast?

Er det noen triks som får filter og varmekolbe til å henge bedre fast? Hos meg løsner sugekoppene hele tiden. Til og med i et helt tørrlagt akvarium vil ikke utstyret henge fast.

Nå prøver jeg å få et splitter nytt filter til å henge i et tørrlagt kar som er helt rengjort og algefritt, men etter en stund sier det bare *plopp* og filteret faller ned. Kan det være at jeg ikke presser hardt nok? Jeg er litt redd for å presse for mye slik at karet svekkes.

Hjelp?
Pass på at sugekoppene er litt fuktige, da sitter de bedre (om du plasserer de i et ellers tørt akvarium). Høres ut som om du enten ikke presser hardt nok, eller at sugekoppene begynner å bli stive og gamle.

Du kan jo prøve å feste de på et speil, kanskje du tør å klemme hardere der slik at du ser hva som trengs av "krefter"
Kansje du kunne prøve med dobbelsidig teip... har lest et forum der en har brukt det og h*n syntes at den funka bedre enn sugekoppene...
Mange velger å silikonere dem fast, men om du bestemmer deg for å gjøre det om har du et problem. Nå blir det ikke permanent-permanent da, det går an å skjære av silikonen, men litt jobb er det.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap