Lage bakgrunn av stein!


Jeg er da igang med å lage en bakgrunn, planen var å kappe biter av skytestein å lime på glasset. men tenkte dette ville bli meget permanent:P så da slo tanken meg i å bruke ett plexiglass som jeg limer alle steinene på forså å senke den ned i karet å feste den.

men så slo det meg, åssen er silicon festet på plexiglass? leste noe om at det ikke var særlig holdbart? noen som har noen erfaring med dette?

evt om man kan slipe plexiglasset litt ruere før man limer ?

uff ble usikker nå, jeg som har kappet masse stein å bestilt plexiglass & silicon.
Stein på plexiglass
Hei

Jeg har limt stein på plexiglass med varierende resultat. Steinen var skjært med steinsag og hadde helt slette limflater. Siliconen satt bom fast på steinen men slapp noen steder på plexiglasset.
Anbefaler å lime stein på en glassplate for så å lime denne på akvarieglasset.
jeg har brukt diamantblad på en 9" vinkelsliper. så steinene er rette.
hva om jeg høvler opp plexiplata litt da? så blir den ikke så blank liksom?

er jo veldig kjipt hvis en stein helt i toppen av karet ramler ned



hvis jeg går for glassplate så skal den jo tåle litt. kanskje det er vel så bra som plexiglass
Trond Stegarud
jeg har brukt diamantblad på en 9" vinkelsliper. så steinene er rette. hva om jeg høvler opp plexiplata litt da? så blir den ikke så blank liksom? er jo veldig kjipt hvis en stein helt i toppen av karet ramler ned hvis jeg går for glassplate så skal den jo tåle litt. kanskje det er vel så bra som plexiglass


For være helt ærlig så vet jeg ikke om det hjelper. silicon hefter som bare det på fettfri glass og det er helt glatt.

Å miste stein ned er nedtur for å si det slik.

Men du kan prøve å lime på en bit, la det herde og legge det ned i vann en tid.

Vel og merke om du har tid til det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap