Hvor ble det av kampfisken ??

Heisann.
Kampfisken forsvant iløpet av formiddagen i går, hvordan kan det ha seg ??? :s jeg finner den ikke i akvariumet, det samme skjedde med en guppy for noen uker siden.

Har resten av fiskene spist den opp så fort de fikk sjansen?


1 stk Kampfisk Betta splendens (sporløst forsvunnet)
3 stk Corydoras loretoensis
7 stk Neontetra Paracheirodon innesi
1 stk Peckoltia sabaji
1 stk Scalare Pterophyllum scalare
1 stk Platy Xiphophorus maculatus
Scalaren kanskje, hvis den er stor. ellers har både kampfisk og guppy lange finner. kanskje de bre nappet til døde og siden spist?
Scalaren er nok hovedmistenkt - kampfisken har lite eller ingenting å stille opp mot en sulten ciklide.
Inaktiv bruker
Både neontetra og Scalare er glade i kjøtt, så det kan godt hende at de har rukket å spise den opp før du fant den. Hvor lenge har du hatt disse fiskene sammen?
Trist
De har vært sammen i 2 måneder
Inaktiv bruker
det samme skjedde med en kampfisk (hunn) som jeg hadde sammen med en kamfusk hunn og en hann. de var de eneste i karet. fisken døde men jeg fant den ikke.
Den ligger ikke å spreller bakom ett eller annet da. Min har faktisk hoppet ut av en bolle jeg brukte til den da jeg rensa akvariet en gang. Tok løpefart og smatt over kanten. Der lå den å sprella på bordet i en liten vannpytt den drog med seg i farta.

Vidar
Hvis den har dødd, er den nok spist opp av de andre ganske fort.

En L-malle som Peckoltia vil gjøre kort prosess med eventuelle døde fisk den finner liggende på bunnen, selv om det er midt på natten for det er da den er mest aktiv. En død fisk gnager den kjapt i seg, bare ryggraden og hodeskallen ligger igjen. Og det er ikke så lett å finne etter en liten fisk.
Stakkars kampfisken min Den var jo kongen i akvariumet, alle var redde for den !
Mikaelft
Den var jo kongen i akvariumet, alle var redde for den !

Da er iallefall ikke de lei seg for at han er borte

Hvis alle var redde for den, har de nok et roligere og mindre stressende liv nå som han ikke truer dem lenger med sin tilstedeværelse.

PS!
Sjekk nøye bak akvariet og på baksiden av møbelet akvariet står på. Kan hende det henger klistret en inntørket kampfisk på det bak der...
Rot også litt i..æh...eventuelle hybelkaniner under møbelet (sier ikke at du har noen slike "husdyr" hjemme altså..) for å sjekke at ikke fisken ligger der.

En fisk krymper til det halve i størrelse når den er inntørket.
Vidar Øierås
\Min har faktisk hoppet ut av en bolle jeg brukte til den da jeg rensa akvariet en gang. Tok løpefart og smatt over kanten. Der lå den å sprella på bordet i en liten vannpytt den drog med seg i farta. Vidar


Oki så fisken din sprang da?:P assa tok løpefart?:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap