Dypt akvarie

Hei, lurer på noen ting. Har kjøpt meg et akvarie på 165 liter, det er noget høyere enn andre. 75x40x55høyt. Slik at det er en større rektangulært front. Er dette greit for fisk som trenger noe mer plass. dvs når det står feks minst 150 liter, mener de da lengden på akvarie?
Har kjøpt meg en bakgrunn til å montere inni en slik som ligner en klippevegg, men montert pumpe bak(skjult) Noen som vet om det vil feste seg raskt alger til denne bakgrunnen?
Og noen råd til meg ang ciclider, har lyst til å innrede det som et "malawikar" Hva slags type slag jeg bør ha, vil gjerne ha så sterke farger på fisk som mulig, og går disse sammen med maller? Hva gjør man for å få opp eller ned ph verdien?
Håper noen har noen svar til dette? Er nybegynner, men med stor interesse
Det varierer litt dette. Noen fisker trenger plass i lengden, mens andre må ha mer i høyden.

Scalare f.eks er en fisk som blir mye høyere enn den er lang, så den trenger "unormalt" høyt akvarium. Diskus er jeg litt usikker på, men den blir også veldig høy sammenlignet med de fleste andre fisker.

De aller fleste "vanlige" fisker vil nok sette pris på å ha mer plass i lengden enn høyden.

Med bunnfisker er det arealet som teller mer enn volumet. De bruker jo bare bunnen uansett.

-Tim
Og noen råd til meg ang ciclider, har lyst til å innrede det som et "malawikar"

Tenker du ha ciklider eller malawi i dette karret er det litt lite til de fleste ciklider. Har jo noen mindre ciklider som palett ciklider da og har en del av de selv. Utrolig flott fisk om en ønsker en liten ciklide. Anbefaler deg min 300L om du ønsker større malawi eller ciklider. Håper jeg forsto ditt spørsmål rett.... ;- =)

LOFFA
loffa
Og noen råd til meg ang ciclider, har lyst til å innrede det som et "malawikar" Tenker du ha ciklider eller malawi i dette karret er det litt lite til de fleste ciklider. Har jo noen mindre ciklider som palett ciklider da og har en del av de selv. Utrolig flott fisk om en ønsker en liten ciklide. Anbefaler deg min 300L om du ønsker større malawi eller ciklider. Håper jeg forsto ditt spørsmål rett.... ;- =) LOFFA


Er greit du anbefaler 300l til Malawi ciklider, men fins da flust av sør amerikanske dvergciklider som fint passer inn i en 165l. Dessuten så er malawi også ciklider, så der syns jeg du ordla deg litt galt:P

Takk for svar alle sammen!
Har sett litt på dverg ciclider. Får vel begynne i det"lille" først, regner med at jeg får liters"syken" etterhvert og vil ha større akvarie
Tom Kristiansen
[QUOTE=loffa]Og noen råd til meg ang ciclider, har lyst til å innrede det som et "malawikar" Tenker du ha ciklider eller malawi i dette karret er det litt lite til de fleste ciklider. Har jo noen mindre ciklider som palett ciklider da og har en del av de selv. Utrolig flott fisk om en ønsker en liten ciklide. Anbefaler deg min 300L om du ønsker større malawi eller ciklider. Håper jeg forsto ditt spørsmål rett.... ;- =) LOFFA


Er greit du anbefaler 300l til Malawi ciklider, men fins da flust av sør amerikanske dvergciklider som fint passer inn i en 165l. Dessuten så er malawi også ciklider, så der syns jeg du ordla deg litt galt:P




Ja det kan du nok si at jeg gjore, om en skal kværulere litt på det. Har selv hatt ciklider og malawi ciklider i samme karr og fikk den gang mye kjeft av avdre af brukere forde de skaulle ha forskjellige verdier i vannet, derfor delte jeg det opp med malawi og ciklider. Seff vet jeg at malawi er en ciklide. Om du leser mitt innlegg ser du at jeg anbefaler palettciklider og kunne sikkert anbefalt dvergmunnruger (som jeg har selv) og andre i et karr av den størrelsen. Regner med at HAN skjønte va jeg mente iallefall og skjønner ikke hvor jeg ordla meg feil. Men det er en diskusjon en ikke trenger å ta her i hans tråd ;- =)

Ha en fin helg begge to
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap