For høy ph

Ka er best å bruke for å få ned PHen?
Best og best... det avhenger nok av hvem du spør

Jeg bruker Amtra eikebark-ekstrakt. Det senker ph fra 7.2-7.4 og ned til 6.8 der jeg vil ha den. Ikke mye som skal til. Bare 4½ ml pr 100 liter kranvann. Har brukt dette i flere år nå, og er storfornøyd Du får Amtra eikebarkekstrakt f.eks. hos Aquamanias.no.

NB! De fleste preparater som senker ph er syre! Vær derfor ytterst forsiktig i håndteringen av det, ikke søl og ikke få det på hendene hvis du f.eks. har småsår eller rifter. Det svir noe så sinnsykt. Det er så sterkt at hvis du søler en flekk på genseren din, så bleker det en flekk i tøyet :p
mona o
Best og best... det avhenger nok av hvem du spør ;) Jeg bruker Amtra eikebark-ekstrakt. Det senker ph fra 7.2-7.4 og ned til 6.8 der jeg vil ha den. Ikke mye som skal til. Bare 4½ [B]ml[/B] pr 100 liter kranvann. Har brukt dette i flere år nå, og er storfornøyd :) Du får Amtra eikebarkekstrakt f.eks. hos Aquamanias.no. NB! De fleste preparater som senker ph er syre! Vær derfor ytterst forsiktig i håndteringen av det, ikke søl og ikke få det på hendene hvis du f.eks. har småsår eller rifter. Det svir noe så sinnsykt. Det er så sterkt at hvis du søler en flekk på genseren din, så bleker det en flekk i tøyet :p


Ok, takk for hjelpen. Tror jeg ska prøve med det Amtra eikebark-ekstrakt. Må bestille flere ting på Aquamanias så då kan jeg bestille det samtidig..
Forresten det er takket være deg jeg har blitt så glade i Corydoras
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap