Hvordan bytte vann med "vannpumpen"???

Hvordan får man vakum i den slangen man bytter vann med?

Vil heslt slippe å suge det igang, da jeg har fått altfor mye vann i munnen allerede....

Noen tips?

heisann..
Måten jeg gjør det på er å riste slangen vertikalt i vannet... Slik at jeg dytter vannet over kanten inni slangen.

Hvis du holder slangen ned, og fører den opp og ned i vannet så går det ettervært ( Blir enklere med trening
Lasse Hansen
heisann.. Måten jeg gjør det på er å riste slangen vertikalt i vannet... Slik at jeg dytter vannet over kanten inni slangen. Hvis du holder slangen ned, og fører den opp og ned i vannet så går det ettervært ;)( Blir enklere med trening ;)

Takk for svar!

Så jeg skal først ta den vertikalt, og så føre den opp og ned i vannet?
Fyll hele slangen med vann (bare ta hele slangen i akvariet f.eks) og hold for "tuten" der vannet som skal skiftes går ut. Hvis du bruker bøtte så holder du en del av slangen under vann i akvariet og den andre delen over bøtta. Pass på at bøtta må være lavere nede enn akvariet. Slipp for "tuten" og vannet skal renne helt til du tar opp slangen fra vannet igjen.

Sliter litt med forklaringa ser jeg :P

Hvis du ser på denne videoen på youtube så mener jeg det damen gjør når hun starter å skifte vann
http://www.youtube.com/watch?v=S9Jozm78x3I&feature=related

Eller så er Christin.H sin metode også et alternativ Enklere også skulle man tro, men vet ikke helt med effekten på vakuumet som oppstår?
Funker helt toppers for meg Lasse
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap